Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Nadal mylona z agencją reklamową. Jednak zakres jej usług mimo że podobny, jednak ten sam nie jest. Agencja kreatywna promuje firmy w różnych kanałach komunikacji, ale robi to w nieszablonowy sposób. To powiew świeżości do wcześniejszych działań reklamowych i idealny sposób, aby zachwycić odbiorców oraz wyróżnić się w tłumie konkurentów. Ale czym konkretnie zajmuje się agencja kreatywna? I kiedy warto skorzystać z jej usług?

Reklama w oryginalnym tonie

Agencja kreatywna pomaga firmom zabłysnąć na rynku. Tworzy wszelkiego rodzaju kampanie reklamowe oparte na formatach video, audio, grafice czy tekstach. Zajmuje się promocją firm w sieci przy pomocy wszelakich narzędzi marketingu internetowego, a także offline - w prasie, telewizji, radio, na billboardach czy ulotkach. Czasem też organizuje kampanie płatne związane z Google Ads czy Facebook Ads oraz zajmuje się standardowym pozycjonowaniem stron.

To co jednak odróżnia ją od klasycznej agencji reklamowej, to jej podejście do klienta. Firmy, które są obsługiwane przez agencje kreatywne otrzymują reklamę, która często wybiega poza wcześniej ustalone standardy obowiązujące w branży. Agencja stara się zrobić coś nowego, przeprowadzić akcję, której nikt wcześniej nie odważył się zrobić, coś ciekawego i innego niż to, co jest na rynku. Dopasowuje swoje działania do konkretnego klienta, ale zanim to zrobi przeprowadza konkretny i szczegółowy research, dotyczący np. grupy docelowej. Dzięki temu wie, na jakie działania może sobie pozwolić, aby poprawić wizerunek firmy i błyskawicznie wyróżnić ją na rynku.

W ramach swoich usług agencja kreatywna:

  • pozycjonuje strony, w tym dobiera słowa kluczowe i tworzy strategie content marketingowe;
  • tworzy kampanie płatne dla firm i sklepów internetowych;
  • tworzy ulotki oraz billboardy w oryginalnym tonie;
  • projektuje opakowania produktów;
  • organizuje wydarzenia promujące markę;
  • zajmuje się marketingiem partyzanckim.

Agencja kreatywna, a projektowanie stron

Do zadań agencji kreatywnej nie należy tylko oryginalna promocja marek. Firmy te od początku do końca są w stanie stworzyć ciekawy wizerunek marki, przygotować branding, logotypy czy stronę internetową. Dzięki takiemu podejściu możemy zlecić jej obsługę naszej firmy już od początku - jeśli zależy nam na przeprowadzaniu kreatywnych akcji marketingowych. Czasem jednak może się okazać, że usługi kreatywne będą po prostu droższe. I nie ma się czemu dziwić - wymagają one czasu i doświadczenia w kreowaniu reklam, które zachwycają, dziwią i działają.

W trakcie projektowania stron agencja kreatywna bierze pod uwagę najnowsze standardy, jednocześnie przełamując je. Witryny są intuicyjne, ale przyciągają wzrok odbiorców i pozostają w ich pamięci. Projektowane są zgodnie ze standardami UX i UI, są w pełni responsywne i szybko się ładują. Mogą zostać zaprogramowane zarówno przy pomocy klasycznego szablonu, jak i z użyciem rozwiązań customowych, np. w postaci zaprojektowania strony zupełnie od zera.

Kiedy warto skorzystać z usług agencji kreatywnej?

W dzisiejszym świecie właściwie każda firma powinna zastanowić się nad skorzystaniem z usług agencji kreatywnej. Ogromne doświadczenie oraz świeże podejście i kreatywność pozwalają promować firmy w skuteczny i ciekawy sposób. Często sami, jako właściciele, nie mamy czasu na reklamowanie swojej firmy, a zatrudnienie pracownika nie jest aż tak opłacalne. Agencja tworzy marketing 360, czyli taki który obejmuje wszystkie kanały komunikacji i dostosowuje się do aktualnych standardów. Zamiast jednego pracownika musielibyśmy zatrudnić cały zespół, co przełożyłoby się na znacznie wyższe koszty.

W dodatku reklamy kreatywne są znacznie lepiej odbierane przez odbiorców. Przykuwają uwagę i cieszą, co znacząco wpływa na kształtowanie pozytywnego wizerunku i zwiększenie sprzedaży.