Świat WWW jest zmienny, szczególnie jeśli bierzemy pod uwagę marketing online. W dziedzinie SEM i innych działań zorientowanych na osiągnięcie szczytu wyników Google już nawet miesiąc może zadecydować o spadku lub awansie w rankingu stron. Właśnie dlatego warto nadążać za nowinkami i wskazówkami wyszukiwarki – poniżej przedstawimy dwa wątki, których nie można ominąć w batalii o czołowe lokaty.
Poznaj rolę Direct Answer i naucz się wykorzystywać pozycję zerową!
Na stronach SERP w liczących się dla nas zapytaniach coraz częściej pojawiają się tak zwane odpowiedzi bezpośrednie, których celem jest dostarczenie nam potrzebnej informacji bez konieczności przechodzenia na jakąkolwiek stronę (zero-click search). Jest to wygodne dla użytkownika, który zaoszczędza sporą ilość czasu w normalnych warunkach zużywanego na przeszukiwanie dużej ilości stron. Direct Answer przybierać może dwie formy – pierwszą z nich będzie Knowledge Graph pochodzący z danych zbieranych przez Google, druga zaś to tak zwany Featured Snippet, czyli wycinek-cytat ze strony najlepiej definiującej dane pojęcie lub problem. W przypadku tego ostatniego to nasza witryna ma szansę znaleźć się na pozycji zerowej i być wyświetlana powyżej standardowych wyników wyszukiwarki.
Zdania w branży są jednak podzielone – niektórzy marketerzy uważają, że zero-click searches znacznie uszczuplają ruch na stronach klientów, co może być przyczyną spadków sprzedaży. Inni zaś upatrują w pozycji zerowej doskonałej okazji do zaprezentowania ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności naszej marki, nie wspominając już o budowaniu jej rozpoznawalności w sieci.
Dodatkowo, jeżeli zdasz się na pomoc ekspertów, takich jak chociażby AFTERWEB, przekonasz się, że team zawodowych redaktorów i copywriterów będzie w stanie wypełnić Twój serwis atrakcyjnymi treściami, które nawet w formie Direct Answer zachęcą do przechodzenia na stronę.
Źródło: https://afterweb.pl
Pozycjonowanie tylko dla urządzeń przenośnych
Wraz z rokiem 2021 gigant z Moutain View ostatecznie przechodzi na mobilne indeksowanie stron, co dla każdego z biznesów działających na wirtualnym rynku oznacza tyle, że nie możemy dłużej zaniedbywać wersji strony przeznaczonej dla smartfonów i tabletów. Najlepszym wyjściem jest gruntowna odnowa szablonu zgodnie z zasadami Responsywnego Web Designu. Dzisiejsze sposoby pozycjonowania są skierowane do wszystkich właścicieli przedsiębiorstw działających online, dobrze jednak znaleźć agencję marketingu sieciowego, która oprócz doświadczenia ma na swoim koncie znaczną ilość udanych projektów mobilnych. W czasach kiedy desktopowa wersja strony przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie a ponad połowa respondentów w badaniach Google przyznaje się do korzystania z internetu na komórkach, trzeba dostosować się do nowych reguł gry. Najlepiej zaś zrobimy zdając się na pomoc profesjonalistów!