Wiele firm korzysta z pozycjonowania stron internetowych. Powstało wiele agencji, które oferują marketing internetowy zaznaczać, ze jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych, albo nawet najskuteczniejsza forma reklamy. Jednak, jakie faktycznie korzyści niesie pozycjonowanie? Niestety, wiele osób nadal nie zdaje sobie z tego sprawy, jak ważna jest reklama w Internecie. Poniżej kilka najważniejszych zalet pozycjonowania stron www.

Pozycjonowanie stron internetowych przynosi wiele zalet, które łączą się ze sobą. Dlatego postaramy się przedstawić je w łańcuchu przyczynowo skutkowym.

Pierwszy etap – strona widoczna w Internecie

Posiadanie strony internetowej nie jest równoznaczne z promowaniem swojej działalności w sieci. Oczywiście, posiadanie strony internetowi jest dużym krokiem i podstawą do reklamy, jednak bez pozycjonowania nie gwarantuje ona sukcesu. Pozycjonowanie strony www pozwala na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. I żeby było jasne – nie jest to działanie ani szybkie, ani łatwe i niestety wymaga również nakładu środków finansowych. Jeżeli jakaś agencja seo oferuje Ci tanie pozycjonowanie i w dodatku obiecuje gruszki na wierzbie typu: za miesiąc będzie pan/pani w TOP3 – warto być czujnym. Pozycjonowanie to proces bardzo złożony, wymagający czasu. To linkowanie, optymalizacja stron, katalogowanie stron i dziesiątki innych zadań, które wiążą się nie tylko z umiejętnościami, ale też z kosztami. To czy skutki będą widoczne za miesiąc czy za pół roku zależy od wielu czynników, m.in. od konkurencyjności fraz oraz tego, jak wygląda strona pod względem technicznym. Jednak w pewnym momencie dochodzi do tego, że strona zyskuje trust rank, a więc jest wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google (na tle konkurencji). Taka sytuacja zapewnia dwie korzyści – obie niezwykle ważne. Pierwsza z nich, to więcej wejść na stronę, a druga to zaufanie Googla do Twojej witryny wwww.

Drugi etat – zwiększenie zaufania od strony wyszukiwarki Google i więcej wejść na stronę

Jeśli wyszukiwarce podoba się strona, tzn. kontent marketing jest na wysokim poziomie, pod względem technicznym wszystko jest tak, jak zaleca to Google, zaufanie do strony jest coraz silniejsze. To z kolei sprawia, że Google docenia stronę – to bardzo pomocne podczas pozycjonowania. Jeżeli strona dla wyszukiwarki nie jest godna zaufania, nie będzie ona wysoko w wynikach. Wszystko to prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie. Pojawiają się na niej zarówno osoby, które faktycznie zainteresowane są zakupem produktów i usług, ale również te, które trafiły na stronę przypadkowo lub zainteresował je artykuł na blogu i chociaż nie chcą skorzystać z usług, to mają szansę pogłębić swoją wiedzę na konkretny temat. Powiesz zapewne, że najważniejsi są dla ciebie Ci pierwsi klienci – którzy dokonają zakupu. Ale to nie takie proste. Ci klienci oczywiście są ważni bo prowadzą do zwiększenia przychodów w firmie. Ci drudzy natomiast wspomagają reklamę i wiarygodność Twojej firmy. Artykuły i porady czyta się na stronach eksperckich, na takie strony również się wraca, a wyszukiwarka gogle docenia takie strony jeszcze mocniej.

Większe przychody i zaufanie klientów

W pewnym momencie na etapie pozycjonowania okazuje się, że zaufanie klientów sprawiło, że stajesz się ekspertem na rynku. Firmą cenioną – bez względu na obszar, na którym działasz - Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań, Wrocław czy może mała miejscowość lub oferujesz usłigi na terenie całego kraju? O Twojej firmie się mówi, przedstawiają się ją jako przykład, ludzie chcą dla Ciebie pracować, uczyć się od Ciebie, ale także coraz więcej od ciebie kupują. Coraz mniej liczy się cena, a zaczyna się liczyć Twoja marka.

Stabilność firmy

To kolejna zaleta. Oczywiście stabilność firmy nie jest dana raz na zawsze. Trzeba się starać cały czas. jednak większe przychody i renoma pozwalają na rozwój firmy, na oszczędności, na poszerzenie parku maszynowego, etc.

Pozycjonowanie stron internetowych a korzyści