Klub Młodego Odkrywcy MediaSAT: Młodzi naukowcy w drodze do kosmicznych osiągnięć
Klub Młodego Odkrywcy „MediaSAT” to prawdziwy fenomen na lokalnej mapie naukowej, skupiający młodych entuzjastów kosmosu, którzy z zapałem realizują swoje marzenia o podboju nieba. Ich ostatnie osiągnięcia, mimo nieco pechowego zakończenia w wyzwaniu CanSat, pokazują, że pasja i determinacja mogą prowadzić do niezwykłych możliwości współpracy z uznanymi instytucjami.

Powstanie i misja Klubu Młodego Odkrywcy „MediaSAT”

Klub Młodego Odkrywcy „MediaSAT” został założony we wrześniu 2023 roku i od tego czasu zyskał uznanie w środowisku naukowym. Jego celem jest rozwijanie zainteresowań związanych z kosmosem poprzez realizację projektów naukowych, które uczą młodych ludzi praktycznych umiejętności oraz pracy zespołowej. Grupa z entuzjazmem przystąpiła do wyzwania CanSat 2023/2024, organizowanego przez Europejskie Biuro Edukacji Kosmicznej ESERO-Polska. Uczestnicy mieli za zadanie skonstruować miniaturowy symulator sondy badawczej, co stanowiło nie lada wyzwanie dla młodych odkrywców.

Współpraca z Politechniką Warszawską

Choć zespół MediaSAT dotarł do finału wyzwania, nie udało im się zakwalifikować do ostatecznej rywalizacji. Mimo to, ich wysiłki zostały dostrzeżone przez środowisko naukowe, co zaowocowało zaproszeniem do współpracy z Studenckim Kołem Astronautycznym Politechniki Warszawskiej. Ta prestiżowa współpraca otworzyła przed młodymi piotrkowianami nowe horyzonty, umożliwiając im pracę nad ulepszeniem swojej sondy badawczej w okresie wakacyjnym. Celem było dostosowanie konstrukcji do ambitnego testu na wysokości 30 000 metrów, co stanowiło kolejny krok w ich naukowej przygodzie.

Analiza danych i przyszłość Klubu

Test, który odbył się 14 września 2024 roku, zakończył się sukcesem – sonda osiągnęła wysokość około 23 000 metrów. Obecnie grupa MediaSAT skupia się na analizie danych zebranych podczas lotu, co jest kluczowym elementem dla ich dalszych badań i projektów. Pomimo intensywnej pracy, która wymagała zamknięcia grupy na nową rekrutację, zespół planuje w przyszłości otworzyć swoje drzwi dla kolejnych młodych pasjonatów kosmosu. To dowód na to, że ich misja nie kończy się na jednym projekcie, lecz ma na celu inspirowanie kolejnych pokoleń do odkrywania tajemnic wszechświata.

Opierając się na: UM Piotrków Trybunalski