Marketing internetowy i jego rodzaje

Podstawową cechą marketingu internetowego jest jego mierzalność. Jasno można zweryfikować jakie efekty przynoszą podejmowane działania oraz jaki generują ruch. Współcześnie większość firm opiera swój marketing na reklamie internetowej. Jakie zatem wyróżnia się rodzaje reklamy internetowej?

Reklama jawna

To reklama za sprawą, której użytkownik może w łatwy sposób zidentyfikować przekaz reklamowy. Towarzyszy im najczęściej odpowiednia informacja, mimo to wiele osób traktuje je jako materiały nie reklamowe. Reklama ta pozwala na przystępniejszą kontrolę wyników, panowanie nad zmianami w kampanii czy kosztach, zapewnia szybkie rezultaty, ma szeroki zasięg oraz ma wiele form i możliwości przekazu wizualnego. Do przykładowych reklam jawnych zalicza się linki sponsorowane, artykuły sponsorowane, banery reklamowe, RTB, YouTube, Mailing, Marketing automation czy Facebook Ads.

Przykład reklamy jawnej - Google Ads

To forma reklamy, zapewniająca możliwość wystąpienia w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami. To daje całkowitą kontrolę nad frazami, pod którymi się pojawia. Pozwala to na samodzielne ustalenie kwoty, jaką chce się opłacać za jedno kliknięcie. Jest możliwość nakierowania reklamy na odpowiednie obszary czy wyświetlania jej w konkretnych godzinach. Reklamy nie tylko mogą się pojawiać w wyszukiwarce Google, ale także w jej sieci reklamowej. Mogą się wyświetlać w formie statycznej, jak i animowanej. Jeśli dysponujemy dodatkowymi środkami warto powierzyć kampanię w Google Ads profesjonalnej agencji, dzięki czemu mamy możliwość skorzystania z kompleksowej usługi. Przykładem jest Agencja DevaGroup, która oprócz prowadzenia kampanii w Google Ads proponuje profesjonalne tworzenie stron https://www.devagroup.pl/tworzenie-stron-lodz, audyt seo oraz pozycjonowanie stron www w Łodzi oraz w całym kraju.

Przykład reklamy jawnej

Reklama niejawna

Wykorzystuje te narzędzia marketingu internetowego, które docierają swym przekazem do użytkowników Internetu. To działanie nie wprost . Mimo to wiele osób jest świadomych, kiedy ma do czynienia z tekstem reklamowym. Trzeba rozumieć fakt, że zajmowanie topowych miejsc w wynikach wyszukiwania jest efektem ciężkiej pracy agencji seo. Korzyścią tego rodzaju reklamy jest to, że część ruchu i konwersji osiągana jest przy okazji, dzięki czemu dodatkowo się oszczędza, nie musząc ponosić na to dodatkowych kosztów. Przykładem niejawnej reklamy jest pozycjonowanie, social media (Facebook, Instagram, Twitter), content marketing, współpraca z blogerami oraz marketing wirusowy.

Przykład reklamy niejawnej - pozycjonowanie

To dostosowanie witryny internetowej i wszystkich treści w sieci do bieżących wymagań wyszukiwarki. Chodzi o to, by dana strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami taką jak np. Pozycjonowanie Łódź. Wymagania te ciągle ulegają zmianom. Pozycjonowanie jest procesem, starającym się nieco rozstrzygnąć algorytm wyszukiwarki. Podobnie jak przy kampanii Google Ads tak i przy pozycjonowaniu najlepiej, by działania te przejęte zostały przez doświadczonych ekspertów seo.