
O naprawę sieci podziemnych pod torami PKP oraz wykonanie w tym miejscu nowej drogi rozszerzył się zakres prac przy ul. Wojska Polskiego. Termin zakończenia inwestycji się jednak nie zmienia.
- Prace instalacyjne pod torami już się zakończyły. Choć tak, jak przewidywaliśmy nie obyło się bez niespodzianek -– informuje Małgorzata Majczyna, dyrektor Biura Inwestycji i Remontów i dodaje. - Dokopaliśmy się do blisko 100-letniej kanalizacji sanitarnej, która skryta była pod grubymi warstwami betonu i musieliśmy ją wymienić. Choć to nie jedyne roboty dodatkowe, które wykonaliśmy. Dużą ich część należało wykonać ręcznie ze względu na nagromadzenie sieci. Wpłynie to na zwiększanie kosztów inwestycji.
Za nami wymiana mediów podziemnych na odcinku od nasypu PKP do rzeki Strawy. Obecnie na tym fragmencie - na zlecenie Polskiej Spółki Gazowniczej - wymieniany jest jeszcze gazociąg. Po modernizacji sieci przez PSG rozpoczną się pierwsze roboty drogowe. Z kolei przy Strawie zaplanowano ulokowanie trzech komór.
- Dwie z nich będą umieszczone na wodociągu, a jedna na rzece. Ze względu na duże gabaryty samych komór, jak i wielość znajdujących się w pobliżu instalacji będzie to najtrudniejszy etap całej przebudowy Wojska Polskiego – wyjaśnia Małgorzata Majczyna.
Modernizacja ul. Wojska Polskiego wykonywana jest w dwóch etapach. Pierwsza część, od wiaduktu kolejowego do nowo wybudowanego ronda u zbiegu z ulicą Polną, powinna zakończyć się w pierwszej połowie roku, a drugi etap (do al. Armii Krajowej) do końca tego roku.
Na przebudowanej ul. Wojska Polskiego, oprócz wymiany sieci znajdujących się pod ziemią, ułożone będą chodniki oraz wylany asfalt. Wzdłuż ustawione zostaną latarnie z oprawami ledowymi.
Dodatkowo, jako osobne zadanie, tzw. "stara" ul. Łódzka zostanie udrożniona poprzez włączenie jej w rondo Solidarności. W Urzędzie Miasta trwa jeszcze procedura wyłaniania wykonawcy tej inwestycji.
Podczas ostatniej sesji radni przeznaczyli dodatkowe środki na to zadanie, co pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu.
- Otwarcie ulicy na części od torów PKP do ronda oraz udrożnienie „starej” Łódzkiej znacząco przyczyni się do upłynnienia ruchu w trakcie drugiego etapu modernizacji Wojska Polskiego – podsumowuje dyrektor Majczyna.
Za nami wymiana mediów podziemnych na odcinku od nasypu PKP do rzeki Strawy. Obecnie na tym fragmencie - na zlecenie Polskiej Spółki Gazowniczej - wymieniany jest jeszcze gazociąg. Po modernizacji sieci przez PSG rozpoczną się pierwsze roboty drogowe. Z kolei przy Strawie zaplanowano ulokowanie trzech komór.
- Dwie z nich będą umieszczone na wodociągu, a jedna na rzece. Ze względu na duże gabaryty samych komór, jak i wielość znajdujących się w pobliżu instalacji będzie to najtrudniejszy etap całej przebudowy Wojska Polskiego – wyjaśnia Małgorzata Majczyna.
Modernizacja ul. Wojska Polskiego wykonywana jest w dwóch etapach. Pierwsza część, od wiaduktu kolejowego do nowo wybudowanego ronda u zbiegu z ulicą Polną, powinna zakończyć się w pierwszej połowie roku, a drugi etap (do al. Armii Krajowej) do końca tego roku.
Na przebudowanej ul. Wojska Polskiego, oprócz wymiany sieci znajdujących się pod ziemią, ułożone będą chodniki oraz wylany asfalt. Wzdłuż ustawione zostaną latarnie z oprawami ledowymi.
Dodatkowo, jako osobne zadanie, tzw. "stara" ul. Łódzka zostanie udrożniona poprzez włączenie jej w rondo Solidarności. W Urzędzie Miasta trwa jeszcze procedura wyłaniania wykonawcy tej inwestycji.
Podczas ostatniej sesji radni przeznaczyli dodatkowe środki na to zadanie, co pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu.
- Otwarcie ulicy na części od torów PKP do ronda oraz udrożnienie „starej” Łódzkiej znacząco przyczyni się do upłynnienia ruchu w trakcie drugiego etapu modernizacji Wojska Polskiego – podsumowuje dyrektor Majczyna.