Bez odpowiednich warunków i sprzętów do pracy nie możesz efektownie pracować. Twoja wydajność spada, ponieważ czas, jaki możesz poświęcić na realizowanie zadań, przeznaczasz na szukanie wolnych kartek i długopisów. Miejsce pracy, w którym dobrze będziesz wykonywał zadania, musi być odpowiednio wyposażone. Sprawdź, jakie akcesoria są niezbędne w taki miejscu.
Niezależnie od tego, czy pracujesz w korporacji, czy w domowych warunkach musisz być dobrze zorganizowany. W samodyscyplinę wpisane jest też odpowiednie przygotowanie do pracy. To, jakich gadżetów nie może zabraknąć na Twoim blacie do pracy, zależy przede wszystkim od charakteru Twojego zajęcia. Z pewnością obowiązkowymi produktami jest długopis i notatnik, ale to niestety nie wystarczy.
Artykuły biurowe, które powinieneś mieć w zasięgu ręki
Podstawowy sprzęt to nie tylko kartka i długopis, choć od nich należy zacząć zawodową przygodę z dobrze wyposażonym miejscem pracy. Idealnie sprawdzą się organizery, pojemniki i kubki, w których łatwo i estetycznie przechowasz podręczne artykuły biurowe do pisania. Teczki i nabiurkowe szuflady pozwolą na przetrzymywanie na blacie w wyselekcjonowany i uporządkowany sposób ważnej i aktualnej dokumentacji.
Standardowy niezbędnik piśmienniczy
- Długopisy – postaw na dokładne, wyraźne i cienko piszące długopisy, dzięki którym będziesz mógł swobodnie i precyzyjnie zanotować najważniejsze punkty dnia, uzupełnić małe rubryki i odhaczyć wykonane zadania. Warto skorzystać z markowych produktów, które gwarantują czytelny wpis i komfortową jakość pisania. Dobrze sprawują się nie tylko klasyczne pióra, ale również nowoczesne długopisy żelowe i wymazywane, dzięki którym szybko i estetycznie pozbędziesz się pomyłek.
- Ołówki – są niezbędne do nanoszenia tymczasowych danych do papierowych arkuszy i kreślenia. Najlepiej mieć pod ręką kilka dobrze zatemperowanych sztuk z dołączoną gumką do wymazywania.
- Kolorowe zakreślacze – będziesz ich potrzebował do wyróżnienia w tekście kluczowych elementów i wyeksponowania najważniejszych informacji. Kolory to skuteczny pomysł na wyraźne zaznaczenie i szybkie znalezienie potrzebnego tekstu.
Pamiętaj także o zapasowych wkładach i kolorowych cienkopisach – często się przydają. Warto też zaopatrzyć się w dodatkową gumkę do wymazywania i temperówkę do ołówków.
Akcesoria do notatek i papierowe artykuły biurowe
Papier to podstawowy element każdego biura. Zaopatrz się w ryzę papieru A4, która będzie przydatna nie tylko do kserokopiarki. Ponadto potrzebujesz:
- notesu – to Twój osobisty notatnik na luźne zapiski, niezbędny do zapisywania ważnych informacji i robienia podręcznych notatek,
- zeszytu – to zorganizowana forma, w której możesz zapisać podsumowania; zeszyt zwykle służy do okresowego sprawdzania i notowania,
- karteczek samoprzylepnych – zwłaszcza kolorowe wersje są fantastyczne do spraw pilnych i szybkich; przyklejone z ważną notką w centralnym miejscu nie pozwolą Ci przeoczyć kluczowych spraw w biznesie,
- luźnych kartek – czasem zapisanie czegoś na podręcznej kartce i podanie dalej wymaga posiadania na biurku kwadratowego kartonika z podstawowym rozmiarem luźnych karteczek np. 10 x 10 cm,
- kopert – pomimo cyfryzacji wciąż potrzebujesz wysyłać urzędowe listy, dlatego warto zaopatrzyć się w kilka standardowych formatów, by zaoszczędzić sobie czasu i z biura wychodzić na pocztę kompleksowo przygotowanym.
Dodatkowo musisz wziąć pod uwagę inne artykuły biurowe jak spinacze, zszywacze wraz z kompletem zapasowych zszywek i dziurkacze, dzięki którym łatwiej poukładasz dokumenty w odpowiednio wybranych segregatorach.
Artykuły biurowe – co jeszcze warto posiadać?
Zaopatrz się w systemy do przechowywania dokumentów: organizery, teczki, katalogi i segregatory. To pomoże Ci zapanować nad nieporządkiem i chaosem oraz ułatwi szybkie znajdywanie potrzebnych informacji.
Jak liczyć to porządnie – dobry kalkulator zawsze jest w cenie, zwłaszcza jeżeli pracujesz w roli handlowca lub księgowego.
Dobra organizacja jest w cenie – pamiętaj też o kleju, nożyczkach i kalendarzu. Ten ostatni to niezbędnik i kluczowy przedmiot poukładanych, dobrze zorganizowanych, merytorycznych i sumiennych ludzi biznesu.
Dobrze zorganizowana przestrzeń do pracy już daje Ci przewagę nad innymi i pokazuje, że jesteś wartościowym pracownikiem, który szanuje swój czas i innych. Artykuły biurowe to Twój sprzymierzeniec, dlatego nie oszczędzaj na ich zakupie. W biznesie musisz być zawsze przygotowany.