246589316_4762854973725628_8137626589092075729_n
Od 8 listopada w Urzędzie Miasta będzie można składać wnioski o dowody osobiste z drugą cechą biometryczną. W warstwie elektronicznej dokumentów będą znajdowały się odciski palców oraz odręczny podpis właściciela.
Już w listopadzie w portfelach Polaków pojawi się nowy wzór dowodów osobistych. Nowe dokumenty będą wyposażone w warstwę elektroniczną, która podobnie jak w przypadku paszportów, zawierać będzie wizerunek twarzy oraz dwa odciski palców w formatach cyfrowych. Dodatkowo, w warstwie graficznej pojawi się odręczny podpis właściciela, a także literowy skrót PL na tle flagi Unii Europejskiej.
Wszystkie dowody osobiste wydawane osobom powyżej 12. roku życia będą ważne 10 lat. Młodsze osoby nie będą składały odcisków palców, ale ich dowody stracą ważność po 5 latach.

W związku ze zmianami w wydawaniu dowodów osobistych nie będzie możliwości złożenia wniosku o nowy dokument tożsamości przez internet. Można będzie to zrobić tylko w urzędzie (wyjątkiem są sytuacje, w których, ze względu na chorobę lub niepełnosprawność nie można tego zrobić). Składanie online wniosku o dowód będzie możliwe wyłącznie w przypadku dokumentu dla dzieci do 12. roku życia, od których odciski palców nie będą pobierane.