2222
Od 1 lipca można składać wnioski o świadczenie „Dobry Start”. UWAGA! Od tego roku wnioski przyjmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a składać można je wyłącznie elektronicznie.
Do tej pory za przyjmowanie wniosków „Dobry start” (300+) odpowiedzialne były gminy, a w Piotrkowie Trybunalskim ten obowiązek realizował Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem Rady Ministrów wnioski należy składać wyłącznie w ZUS.
Obowiązuje tylko elektroniczna forma składania wniosków – za pośrednictwem bankowości internetowej, portalu Emp@tia lub PUE ZUS.

Rodzice nie będą już mogli tak jak dotychczas złożyć papierowego wniosku ani wysłać go pocztą. Na ich profilu w PUE ZUS (jeśli go nie mają, będą musieli założyć) pokaże się informacja o przyznaniu 300+ lub decyzja odmowna. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy podany przez wnioskodawcę.

Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada a na ich rozpatrzenie ZUS będzie miał dwa miesiące. W przypadku wniosków, które wpłyną w lipcu i sierpniu, wypłata świadczenia musi nastąpić najpóźniej do 30 września.