Jakimi cechami powinien się wyróżniać doradca kredytowy?

Zaciągnięcie kredytu na kilkadziesiąt lat jest decyzją bardzo zobowiązującą oraz wiążącą. Mówimy tutaj o ogromnych pieniądzach, które są pożyczane na dosyć długo czas. Warto skorzystać z usług jaką jest doradztwo kredytowe. Dzięki temu uzyskamy wyczerpujące informacje dotyczące kosztów kredytu, możliwości wprowadzenia zmian, wysokości raty czy też kosztów przeliczenia ponownego po upływie pewnego okresu spłacania. W tym wszystkim pomoże nam doradca kredytowy, który w profesjonalny i rzetelny sposób wyjaśni nam wszelkie zawiłości w sposób bezpośredni czy też online.

Szeroka wiedza

Doradca kredytowy jest osobą, która w sposób prawidłowy pokieruje decyzjami klienta. Powinien potrafić odpowiedzieć na każde pytanie, wyjaśnić wszelkie zawiłe kwestie oraz potrafić odesłać także do materiałów poruszających bardziej szczegółowo co po niektóre kwestie. Wiedza doradcy kredytowego powinna także być niezmiernie szeroka nie tylko jeśli chodzi o zakres produktu, jakim jest hipoteczny kredyt, ale także w zakresie wszelkich różnic, które występują pomiędzy kredytami zależnie od tego, jaki konkretnie bank nam udziela finansowania. Jest to bardzo ważne, ponieważ klienci zadają bardzo często pytania tego typu. Bardzo ważne jest także to, aby doradca kredytowy potrafił opowiedzieć o wszelkich możliwościach wsparcia rządowego z zakresu spłacania kredytów hipotecznych. Kilka lat temu był to program Mieszkanie dla Młodych.

Doświadczenie

Oczywiście, nie każda osoba, która rozpoczyna pracę w tejże branży będzie miała od razu doświadczenie. W związku z tym dobrze jest się przy kimś uczyć. Dobrze jest także nabierać doświadczenia bezpośrednio przy doradcy, który od kilku lat pracuje w branży, ale powinno uczyć się fachu na prawdziwych klientach. Dlatego właśnie dobry kredytowy doradca powinien posiadać stosowne doświadczenie. Dzięki temu doradzi zgodnie z możliwościami, potrzebami oraz także oczekiwaniami klientów. Profesjonalne doradztwo kredytowe polega na tym, aby móc zaproponować rozwiązanie, które będzie dopasowane rzeczywiście do sytuacji indywidualnej oraz pozwoli klientom na podjęcie decyzji możliwie najlepszej.

Doświadczenie oraz wiedza są tak naprawdę niczym, jeśli doradca nie jest w stanie komunikować się sprawnie ze swoimi klientami. Musimy umieć ich bardzo uważnie słuchać. Słuchanie właśnie powoduje, że poznaje on wszelkie rzeczywiste problemu oraz także niepokoje klientów, poznaje na dodatek potrzeby realne oraz oczekiwania, a na dodatek dociera do obiekcji prawdziwych. Jasne oraz klarowne wyjaśnienie finansowej zawiłości powoduje, że każdy z klientów doskonale wie, co się mówi do niego. Klient się czuje nie tylko w pełni zrozumiały, ale także szanowany oraz doceniany. Wynika to z tego, że jego rozmówca mu odpowiada na pytania w taki sposób, że sam klient jest w stanie w pełni to zrozumieć, co jest mu przekazywane.

Ekspert finansowy Tomasz Wostal - dodatkowe informacje o ofercie doradztwa kredytowego