Piotrków Trybunalski będzie ubiegał się o dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zakup elektrycznych autobusów.
- Przygotowujemy stosowny wniosek i będziemy walczyć o te środki. Aktualnie przygotowujemy studium wykonalności – zapowiadał w piątek (8.01) na antenie radia Strefa FM Karol Szokalski, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Z początkiem roku NFOŚiGW ogłosił program "Zielony transport publiczny”, z którego można pozyskać nawet 80 procent kosztów kwalifikowanych zakupu "elektryków".
Inwestycja w wymianę taboru komunikacyjnego, to obok restrukturyzacji miejskiej ciepłowni i budowy farmy fotowoltaicznej, jedno z kluczowych działań na proekologicznej drodze naszego miasta. Komunikacja miejska w ciągu najbliższych lat ma zmienić tabor na nowoczesny, a przede wszystkim niskoemisyjne autobusy.
Do 2024 roku miasto zaplanowało w Wieloletniej Prognozie Finansowej szacunkową kwotę 30 mln złotych na zakup ekologicznych „emzetek”.
Cały czas przyglądamy się rynkowi samochodów elektrycznych, ale nie wykluczamy również zakupu hybryd czy proekologicznych nowoczesnych diesli (EURO 6).
- Szukamy źródeł finansowania w różnych programach. Jednym z nich jest ten z NFOŚiGW. Złożony wniosek do projektu „Zielony transport publiczny” nie wyklucza także starań o dofinansowania z innych programów – mówi wiceprezydent Adam Karzewnik podkreślając, że w dużej mierze od ewentualnego pozyskania pieniędzy będzie zależeć kierunek, który ostatecznie obierzemy.
Przypominamy, że przez dwa tygodnie lipca ubiegłego roku testowaliśmy autobus hybrydowy praktycznie na wszystkich trasach komunikacji miejskiej. Więcej na ten temat pisaliśmy
Z początkiem roku NFOŚiGW ogłosił program "Zielony transport publiczny”, z którego można pozyskać nawet 80 procent kosztów kwalifikowanych zakupu "elektryków".
Inwestycja w wymianę taboru komunikacyjnego, to obok restrukturyzacji miejskiej ciepłowni i budowy farmy fotowoltaicznej, jedno z kluczowych działań na proekologicznej drodze naszego miasta. Komunikacja miejska w ciągu najbliższych lat ma zmienić tabor na nowoczesny, a przede wszystkim niskoemisyjne autobusy.
Do 2024 roku miasto zaplanowało w Wieloletniej Prognozie Finansowej szacunkową kwotę 30 mln złotych na zakup ekologicznych „emzetek”.
Cały czas przyglądamy się rynkowi samochodów elektrycznych, ale nie wykluczamy również zakupu hybryd czy proekologicznych nowoczesnych diesli (EURO 6).
- Szukamy źródeł finansowania w różnych programach. Jednym z nich jest ten z NFOŚiGW. Złożony wniosek do projektu „Zielony transport publiczny” nie wyklucza także starań o dofinansowania z innych programów – mówi wiceprezydent Adam Karzewnik podkreślając, że w dużej mierze od ewentualnego pozyskania pieniędzy będzie zależeć kierunek, który ostatecznie obierzemy.
Przypominamy, że przez dwa tygodnie lipca ubiegłego roku testowaliśmy autobus hybrydowy praktycznie na wszystkich trasach komunikacji miejskiej. Więcej na ten temat pisaliśmy
TUTAJ
.