zdjęcie
Piotrkowianka Aleksandra Olczyk została nominowana do prestiżowej nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2020 w kategorii „Odkrycie roku”. Zachęcamy do głosowania na piotrkowiankę.
Koryfeusz Muzyki Polskiej 2020 to bardzo prestiżowa nagroda, która przyznawana jest dla muzyków przez środowisko muzyczne. Co roku wśród nagrodzonych znajdują się młodzi artyści wyróżniani w kategorii „Odkrycie roku”. O przyznaniu tej nagrody decydują internauci w głosowaniu.

W tym roku do nagrody nominowana jest bardzo zdolna piotrkowska śpiewaczka operowa Aleksandra Olczyk. Każdy może zagłosować na piotrkowiankę. Zachęcamy do wsparcia naszej uzdolnionej artystki.

Głosowanie trwa do 9 października, a swoje głosy można oddawać na stronie

http://glosuj.koryfeusz.org.pl/

.

*****
Aleksandra Olczyk jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Magdaleny Krzyńskiej. Po ukończeniu studiów kontynuowała naukę u prof. Heleny Łazarskiej. Już we wczesnej młodości występowała na wielu scenach w Polsce i za granicą, między innymi we Włoszech, gdzie koncertowała zarówno dla Jana Pawła II, jak i Benedykta XVI. Jako nastolatka zwyciężyła w wielu polskich konkursach wokalnych. Jako studentka natomiast, biorąc udział w konkursach wokalistyki operowej, zdobyła między innymi takie nagrody, jak Grand Prix Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu, I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, I nagrodę oraz nagrodę specjalną za wybitne występy Sceniczne na IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Złotych Głosów w Warszawie, I miejsce na III Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per Sempre” we Włocławku, wyróżnienie na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana, Edwarda i Józefiny Reszków w Częstochowie, a także III nagrodę wraz z szeregiem nagród pozaregulaminowych na V Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie.
Aleksandra Olczyk uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem Heleny Łazarskiej, Stefanii Toczyskiej, Izabelli Kłosińskiej, Olgi Pasiecznik, Piotra Bednarskiego, Brendy Hurley, Matthiasa Rexrotha, Paoli Larini i Petera McClintocka.

Jako jedyna sopranistka wzięła udział w 55. International Music Festival, gdzie we współpracy z Orkiestrą Filharmonii Narodowej wystąpiła na deskach Tokyo Metropolitan Theater. Ma na swoim koncie również występy w Wiedniu, Salzburgu oraz Sztokholmie. Z powodzeniem wykonywała też koncertowe wersje oper „Cyganeria” Giacoma Pucciniego (Musetta), „Świat na księżycu” Josepha Haydna (Flaminia), a także partie solowe w utworach oratoryjno-kantatowych, między innymi w „Exsultate, jubilate” i „Requiem” Wolfganga Amadeusa Mozarta, „Ein Deutsches Requiem” Johannesa Brahmsa czy oratorium „Chrystus na Górze Oliwnej” Ludwiga van Beethovena.
Koncertowała z Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, Orkiestrą Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego, Polską Filharmonią „Sinfonia Baltica” im. Wojciecha Kilara w Słupsku oraz Filharmonią Częstochowską im. Bronisława Hubermana.

W 2019 roku odniosła sukcesy w rolach Zofii w „Kawalerze srebrnej róży” Richarda Straussa (Hessisches Staatstheater Wiesbaden), Donny Fiorilli w „Turku we Włoszech” Gioacchina Rossiniego oraz Blondy w „Uprowadzeniu z seraju” Wolfganga Amadeusa Mozarta (Warszawska Opera Kameralna).

Sezon 2020/2021 przyniesie liczne debiuty, między innymi rolę Hrabiny de Folleville w „Podróży do Reims” Gioacchina Rossiniego (Opera w Zurychu) oraz tytułowej postaci „Traviaty” Giuseppe Verdiego w Hessisches Staatstheater Wiesbaden, gdzie wykona również partię Gildy w jego „Rigoletcie”.
Najważniejszy z debiutów odbędzie się jednak na deskach Metropolitan Opera w Nowym Jorku, gdzie Aleksandra Olczyk odegra rolę Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. W jej postać wcieli się ponadto na festiwalach w Glyndebourne i Wiedniu. Tę partię z wielkim powodzeniem wykonywała już w Teatro Real w Madrycie, Opéra de Lille we Francji, Fińskiej Operze Narodowej w Helsinkach, berlińskich Deutsche Oper i Komische Oper, Badisches Staatstheater Karlsruhe, Hessisches Staatstheater Wiesbaden, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Operze Nova w Bydgoszczy, Joburg Theatre w Johannesburgu, na Mostly Mozart Festival w nowojorskim Lincoln Center, a także na festiwalach w Perth i Adelajdzie (Australia) oraz Auckland (Nowa Zelandia). W 2019 roku została za nią nominowana do prestiżowej australijskiej nagrody The Helpmann Award w kategorii „Best Female Performer in a Supporting Role in an Opera”.