UM Piotrków Trybunalski: Urząd rozwieje podatkowe wątpliwości

2 min czytania

zdjęcie

Masz pytania, co do klasyfikacji gruntu, od którego nalicza się podatek od nieruchomości? Zgłoś się do Urzędu Miasta. Wszelkie uwagi zostaną sprawdzone, a ewentualne wątpliwości rozwiane.

Od lutego 2017 roku do grudnia 2019 roku w Piotrkowie Trybunalskim firma zewnętrzna przeprowadzała aktualizację ewidencji gruntów i budynków, czyli spisu, który między innymi jest podstawą do naliczania wysokości podatku od gruntów oraz budynków. Konieczność przeprowadzenia aktualizacji wynikała z wymogów prawa i miała na celu dostosowanie ewidencji do nowych przepisów. Wiele zmian wprowadzonych zostało również w związku z zaniechaniem obowiązku zgłaszania zmian do urzędu o gruntach oraz budynkach przez właścicieli nieruchomości.

- Po zakończeniu prac przez firmę każdy mieszkaniec miał możliwość zapoznania się ze zaktualizowaną ewidencją i w przypadku wątpliwości - zgłosić swoje uwagi tłumaczy Krzysztof Studziżur, Geodeta Miasta, zaznaczając, że Urząd prowadził wówczas szeroko zakrojoną akcję informacyjną zachęcając do zapoznania się z nową ewidencją gruntów.
Na podstawie zaktualizowanych danych od początku 2020 roku magistrat wysyła informacje podatkowe w celu zaktualizowania podstaw dla wymiaru podatku od gruntów oraz budynków. U niektórych piotrkowian pojawiają się wątpliwości co do rodzaju i wysokości naliczonego podatku. Dlatego - mimo, że każdy z podatników miał już możliwość zapoznania się z danymi dotyczącymi swojej nieruchomości
- Urząd Miasta wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców i po raz kolejny daje możliwość wniesienia ewentualnego zapytania co do przyczyny oraz podstawy wprowadzonych zmian.

- Każda wątpliwość zgłoszona przez właściciela nieruchomości zostanie szczegółowo zbadana, a następnie Urząd udzieli wyjaśnień. W przypadku, kiedy z przekazanych informacji wynikało będzie, że prace wykonane zostały nieprawidłowo, wystąpimy do firmy odpowiedzialnej za przeprowadzenie aktualizacji, która w ramach gwarancji będzie musiała naprawić swój błąd wyjaśnia Krzysztof Studziżur. Wówczas wymiar podatku zostanie wyliczony na nowo.

Według obowiązujących przepisów właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zgłaszania zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków w ciągu 30 dni. W związku z tym wszystkie zmiany, które zaistniały po zakończeniu prac geodezyjnych wymagają odrębnego zgłoszenia i dostarczenia dokumentów, które je potwierdzają.

Wszelkie zapytania dotyczące zaktualizowanej ewidencji gruntów i budynków można zgłaszać zarówno pisemnie, jak i telefonicznie na adres Urzędu Miasta, Referat Geodezji, Kartografii i Katastru, ul. Szkolna 28, tel. 732-18-05 lub 732-18-11.

Jeszcze w tym tygodniu na stronie

zaprezentujemy Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi” dotyczące aktualizacji ewidencji gruntów i klasyfikacji podatków.
Zachęcamy do śledzenia strony i zapoznania się z materiałami, a wszelkie pytania można kierować na ww. numery telefonów.

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego,

piotrkow.pl/nasze-miasto-t70/aktualnosci-a75/urzad-rozwieje-podatkowe-watpliwosci-r16623

Autor: krystian