Biuro Obsługi Mieszkańców przygotowało kolejny e-Biuletyn zachęcający do korzystania z e-usług i załatwiania urzędowych spraw bez konieczności wychodzenia z domu.
Sierpniowe wydanie biuletynu poświęcone jest Profilowi Zaufanemu. Jego założenie jest bezpłatne a posiadanie pozwala na załatwianie wielu spraw urzędowych z poziomu własnego domu. Daje również możliwość podpisywania dokumentów elektronicznych korzystając z e-usługi „Podpisz dokument elektronicznie”.
Profil Zaufany najłatwiej założyć i potwierdzić w pełni online przy pomocy bankowości elektronicznej.
Wystarczy wypełnić formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie swojego banku, a następnie potwierdzić operację bankowym kodem autoryzacyjnym. Wówczas na adres mailowy otrzymamy potwierdzenie założenia konta.
W ostatnim czasie – ze względu na panującą pandemię – Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło Tymczasowy Profil Zaufany, który ważny jest przez trzy miesiące.
Po założeniu Profilu Zaufanego szereg usług można w piotrkowskim magistracie załatwiać ze swojego domu, bez konieczności wizyty w urzędzie. Są to m.in. zameldowanie i wymeldowanie, wydanie dowodów osobistych, wydanie karty wędkarskiej czy zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu.
Posiadając Profil Zaufany można podpisać dokument elektroniczny (plik na swoim komputerze) korzystając z e-usługi „Podpisz dokument elektronicznie”. Po podpisaniu dokumentu system wygeneruje plik xml, w którym zawarty będzie Twój podpis. Następnie podpisany dokument należy zapisać na dysku lokalnym. Zapisany plik można wysłać e-mailem do innej osoby, która też chce go podpisać.
Wszystkie e-usługi dostępne są na stronie
Profil Zaufany najłatwiej założyć i potwierdzić w pełni online przy pomocy bankowości elektronicznej.
Wystarczy wypełnić formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie swojego banku, a następnie potwierdzić operację bankowym kodem autoryzacyjnym. Wówczas na adres mailowy otrzymamy potwierdzenie założenia konta.
W ostatnim czasie – ze względu na panującą pandemię – Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło Tymczasowy Profil Zaufany, który ważny jest przez trzy miesiące.
Po założeniu Profilu Zaufanego szereg usług można w piotrkowskim magistracie załatwiać ze swojego domu, bez konieczności wizyty w urzędzie. Są to m.in. zameldowanie i wymeldowanie, wydanie dowodów osobistych, wydanie karty wędkarskiej czy zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu.
Posiadając Profil Zaufany można podpisać dokument elektroniczny (plik na swoim komputerze) korzystając z e-usługi „Podpisz dokument elektronicznie”. Po podpisaniu dokumentu system wygeneruje plik xml, w którym zawarty będzie Twój podpis. Następnie podpisany dokument należy zapisać na dysku lokalnym. Zapisany plik można wysłać e-mailem do innej osoby, która też chce go podpisać.
Wszystkie e-usługi dostępne są na stronie
www.bom.piotrkow.pl.