zdjęcie
Biuro Obsługi Mieszkańców przygotowało kolejny e-Biuletyn zachęcający do korzystania z e-usług i załatwiania urzędowych spraw bez konieczności wychodzenia z domu.
Czerwcowe wydanie biuletynu poświęcone jest głównie Profilowi Zaufanemu. To klucz do elektronicznej administracji. Jego założenie jest bezpłatne, a posiadnie pozwala na załatwianie wielu spraw urzędowych z domu.

Profil Zaufany najłatwiej założyć i potwierdzić w pełni online przy pomocy bankowości elektronicznej.
Wystarczy  wypełnić formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie swojego banku, a następnie potwierdzić operację bankowym kodem autoryzacyjnym. Wówczas na adres mailowy otrzymamy potwierdzenie założenia konta.
W ostatnim czasie – ze względu na panującą pandemię – Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło Tymczasowy Profil zaufany, który ważny jest przez trzy miesiące. Więcej na ten temat piszemy TUTAJ.

Po założeniu Profilu Zaufanego szereg usług można w piotrkowskim magistracie załatwiać ze swoje domu, bez konieczności wizyty w urzędzie. Są to m.in. zameldowanie i wymeldowanie, wydanie dowodów osobistych, wydanie karty wędkarskiej czy zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu.
Wszystkie e-usługi dostępne są na stronie www.bom.piotrkow.pl.