Przebudowa ulicy Wojska Polskiego wkracza w końcową fazę. W piątek (15.05) na pierwszej części modernizowanego odcinka rozpoczęło się wylewanie asfaltu.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego na tzw. ryneczku, czyli odcinku od torów PKP do al. Armii Krajowej, to jedna z najważniejszych, a równocześnie – ze względu na skomplikowaną przebudowę infrastruktury podziemnej – najtrudniejszych inwestycji w ostatnich latach.
Prace przy przebudowie przebiegają sprawnie i zgodnie z haromonogramem, a najtrudniejsze elementy mamy już za sobą.
- Najgorsze i najbardziej ryzykowne podziemne prace za nami – podkreśla Małgorzata Majczyna, dyrektor Biura Inwestycji i Remontów i wylicza część wykonanych w ostatnim czasie robót.
- Polska Spółka Gazownicza sprawnie wymieniła swoje sieci. My z kolei wymieniliśmy awaryjny wodociąg i wadliwie ułożoną kanalizację sanitarną pod wiaduktem PKP oraz zakończyliśmy większość prac przy korycie Strawy. Dostosowaliśmy konstrukcję drogi do nowych przepisów i wymieniliśmy podbudowę – wylicza dyrektor Majczyna.
W piątek na części od torów PKP do ul. 1 Maja wylewano pierwszą warstwę asfaltu. Równocześnie trwa układanie nowych chodników po obu stronach drogi.
W czerwcu planowane jest zakończenie pierwszego etapu przebudowy, do ul. Polnej. Właśnie przy skrzyżowaniu z Polną i ul. Łódzką ma powstać rondo, które ułatwi wjazd i zjazd na ul. Wojska Polskiego.
Po zakończeniu pierwszego etapu, na wyremontowanym fragmencie będzie można wytyczyć objazd, który poprowadzi w ul. Polną oraz tzw. starą Łódzką. Przy ul. Łódzkiej kończą się właśnie prace umożliwiające zjazd z drogi na rondo Solidarności.
Drugi etap przebudowy Wojska Polskiego obejmie część od ronda do al. Armii Krajowej i ma zakończyć się jesienią.
Prace przy przebudowie przebiegają sprawnie i zgodnie z haromonogramem, a najtrudniejsze elementy mamy już za sobą.
- Najgorsze i najbardziej ryzykowne podziemne prace za nami – podkreśla Małgorzata Majczyna, dyrektor Biura Inwestycji i Remontów i wylicza część wykonanych w ostatnim czasie robót.
- Polska Spółka Gazownicza sprawnie wymieniła swoje sieci. My z kolei wymieniliśmy awaryjny wodociąg i wadliwie ułożoną kanalizację sanitarną pod wiaduktem PKP oraz zakończyliśmy większość prac przy korycie Strawy. Dostosowaliśmy konstrukcję drogi do nowych przepisów i wymieniliśmy podbudowę – wylicza dyrektor Majczyna.
W piątek na części od torów PKP do ul. 1 Maja wylewano pierwszą warstwę asfaltu. Równocześnie trwa układanie nowych chodników po obu stronach drogi.
W czerwcu planowane jest zakończenie pierwszego etapu przebudowy, do ul. Polnej. Właśnie przy skrzyżowaniu z Polną i ul. Łódzką ma powstać rondo, które ułatwi wjazd i zjazd na ul. Wojska Polskiego.
Po zakończeniu pierwszego etapu, na wyremontowanym fragmencie będzie można wytyczyć objazd, który poprowadzi w ul. Polną oraz tzw. starą Łódzką. Przy ul. Łódzkiej kończą się właśnie prace umożliwiające zjazd z drogi na rondo Solidarności.
Drugi etap przebudowy Wojska Polskiego obejmie część od ronda do al. Armii Krajowej i ma zakończyć się jesienią.