
Nie tylko z ziemi, ale i powietrza policja będzie kontrolować ruch samochodów ciężarowych - to główne przesłanie briefingu prasowego, jaki w środę (5.02) zorganizowano w Komendzie Miejskiej Policji.
- Przebudowa A1 potrwa jeszcze dwa lata. To będzie bardzo trudny okres, wymuszający wspólne działania na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców i ochrony dróg. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, dlatego konieczne są częste spotkania, aby na bieżąco modyfikować plan działania – mówił podczas środowego spotkania z dziennikarzami mł. insp. Krzysztof Mikułowski, Komendant Miejski Policji.
W briefingu udział wzięli przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Inspekcji Transportu Drogowego, a także prezydent Krzysztof Chojniak, poseł Grzegorz Lorek i starosta powiatu piotrkowskiego Piotr Wojtysiak. W trakcie spotkania podsumowano działania mundurowych na rzecz poprawy bezpieczeństwa, które zaplanowano podczas grudniowych rozmów w KMP (więcej o tym spotkaniu pisaliśmy
Analizę działań ostatniego miesiąca przedstawił Jacek Rzepkowski, zastępca komendanta.
- Dzięki przeniesieniu funkcjonariuszy z innych wydziałów oraz oddelegowaniu do pracy w Piotrkowie policjantów z Łodzi zwiększyła się liczba partoli na ulicach. Dodatkowo patrole ponadnormatywne, finansowane z pieniędzy samorządowych, kierowane są do kontroli przejeżdżających przez miasto TIR-ów – mówił Jacek Rzepkowski, który wyliczył, że w ciągu ostatniego miesiąca przeprowadzili 195 kontroli samochodów ciężarowych. - Odnotowaliśmy 69 nieuprawnionych wjazdów. Wystawiliśmy 62 mandaty i 7 pouczeń.
Policja wprowadziła także cykliczne akcje: "waga" oraz "TIR". Ponado na ulicach działa grupa "Speed" (oddelegowana z Łodzi) walcząca z piratami drogowymi. A już niedługo do obserwacji poruszania się TIR-ów będzie wykorzystywany nawet śmigłowiec.
Jak zgodnie podkreślali uczestnicy spotkania bardzo ważną rolę w hamowaniu zapędów przewoźników pełni waga zainstalowana przy rondzie Sulejowskim.
- Jesteśmy w ciągłym kontakcie z komendantem i modyfikujemy działania - mówił prezydent Krzysztof Chojniak. - Przejazd TIR-ów drogą krajową 91, przebiegającą także przez Piotrków, jest uprawniony. Dlatego zwróciłem się z prośbą, aby ITD skupiła swoje działania na kontrolowaniu ciężaru i stanu technicznego TIR-ów, a patrole policji kotrolowały przejazdy ciężarówek po ulicach, którymi tranzyt jest zabroniony – podsumował.
W briefingu udział wzięli przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Inspekcji Transportu Drogowego, a także prezydent Krzysztof Chojniak, poseł Grzegorz Lorek i starosta powiatu piotrkowskiego Piotr Wojtysiak. W trakcie spotkania podsumowano działania mundurowych na rzecz poprawy bezpieczeństwa, które zaplanowano podczas grudniowych rozmów w KMP (więcej o tym spotkaniu pisaliśmy
TUTAJ
).Analizę działań ostatniego miesiąca przedstawił Jacek Rzepkowski, zastępca komendanta.
- Dzięki przeniesieniu funkcjonariuszy z innych wydziałów oraz oddelegowaniu do pracy w Piotrkowie policjantów z Łodzi zwiększyła się liczba partoli na ulicach. Dodatkowo patrole ponadnormatywne, finansowane z pieniędzy samorządowych, kierowane są do kontroli przejeżdżających przez miasto TIR-ów – mówił Jacek Rzepkowski, który wyliczył, że w ciągu ostatniego miesiąca przeprowadzili 195 kontroli samochodów ciężarowych. - Odnotowaliśmy 69 nieuprawnionych wjazdów. Wystawiliśmy 62 mandaty i 7 pouczeń.
Policja wprowadziła także cykliczne akcje: "waga" oraz "TIR". Ponado na ulicach działa grupa "Speed" (oddelegowana z Łodzi) walcząca z piratami drogowymi. A już niedługo do obserwacji poruszania się TIR-ów będzie wykorzystywany nawet śmigłowiec.
Jak zgodnie podkreślali uczestnicy spotkania bardzo ważną rolę w hamowaniu zapędów przewoźników pełni waga zainstalowana przy rondzie Sulejowskim.
- Jesteśmy w ciągłym kontakcie z komendantem i modyfikujemy działania - mówił prezydent Krzysztof Chojniak. - Przejazd TIR-ów drogą krajową 91, przebiegającą także przez Piotrków, jest uprawniony. Dlatego zwróciłem się z prośbą, aby ITD skupiła swoje działania na kontrolowaniu ciężaru i stanu technicznego TIR-ów, a patrole policji kotrolowały przejazdy ciężarówek po ulicach, którymi tranzyt jest zabroniony – podsumował.