zdjęcie
Biuro Obsługi Mieszkańców przygotowało najnowsze wydanie e-Biuletynu opowiadającego o możliwościach załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Tym razem publikacja poświęcona jest elektronicznemu podpisywaniu dokumentów.
W Piotrkowie Trybunalskim szereg spraw urzędowych można załatwić z poziomu np. swojego salonu. To za sprawą bardzo dobrze rozwiniętej w piotrkowskim urzędzie e-administracji, która z miesiąca na miesiąc zatacza coraz szersze kręgi możliwości. Swoistym podsumowaniem nowości jest miesięczny e-biluetyn przygotowywany przez Biuro Obsługi Mieszkańców.

W czerwcowej publikacji znajdziemy podstawowe informacje na temat zakładania bezpłatnego Profilu Zaufanego. Posiadanie konta na tej platformie jest podstawą do załatwiania spraw urzędowych w internecie.
W drugiej części biuletynu znajdziemy informacje dotyczące elektronicznego podpisywania dokumentów. Jeżeli posiadamy Profil Zaufany i chcemy nim podpisać dokument elektroniczny (plik na swoim komputerze) z pominięciem platformy ePUAP możemy skorzystać z nowej e-usługi dostępnej na stronie www.obywatel.gov.pl „Podpisz dokument elektronicznie”.

Dzięki usłudze można:
• podpisać dokument – również taki, który podpisał ktoś inny,
• sprawdzić czy złożone podpisy są prawidłowe,
• zobaczyć podpisane dokumenty (ukryte w pliku .xml).

Pełen wykaz e-usług Urzędu Miasta znajdziesz na stronie internetowej: www.bom.piotrkow.pl.