Wystartowała budowa stacji ładowania dla elektrycznych autobusów, które już niebawem wyruszą na ulice naszego miasta. Niezbędna infrastruktura stanie na zajezdni MZK oraz dwóch pętlach autobusowych.
W połowie lutego br. na piotrkowskie ulice wyjechało sześć nowoczesnych autobusów hybrydowych (pisaliśmy o tym TUTAJ), a to dopiero początek wymiany floty autobusowej na przyjazną dla środowiska.
Jeszcze w tym roku do naszego miasta przyjadą pierwsze autobusy elektryczne. Zanim to jednak się stanie, konieczne jest wybudowanie ładowarek dla tych "emzetek".
W tym tygodniu wystartowała budowa infrastruktury. Pierwsze prace prowadzone są na zajezdni MZK, gdzie wybudowanych będzie sześć dwustanowiskowych ładowarek do nocnego, wolnego ładowania. Takie urządzenia ustawimy także na pętlach: przy ul. Dmowskiego (2 szt.) oraz Słowackiego (1 szt.).
- Autobusy elektryczne zostaną dostarczone do naszego miasta w dwóch turach. Najpierw przyjedzie do nas siedem, a później pięć nowoczesnych „elektryków”. Pierwsza seria na ulice Piotrkowa powinna wyjechać jeszcze w wakacje – mówił prezydent Krzysztof Chojniak podczas dzisiejszej wizyty na bazie MZK i dodał, że wybudowane ładowarki przystosowane będą wyłącznie do ładowania autobusów elektrycznych.
Aktualnie budowana jest linia zasilająca przyszłe ładowarki, po czym ustawiany zostanie cały sprzęt do ładowania autobusów. Zadanie obejmuje również przebudowę pętli przy ul. Słowackiego i Dmowskiego oraz placu postojowego na terenie zajezdni MZK, uruchomienie wykonanej infrastruktury ładowania i integrację dostarczonych ładowarek z systemem telemetrycznym oraz z autobusami, wykonywanie przeglądów technicznych, przeszkolenie teoretyczne i praktyczne z użytkowania ładowarek, zapewnienie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.
Całkowity koszt budowy zadania wynosi ponad 9,8 mln zł.
Na zakup autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania miasto pozyskało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączny koszt inwestycji to 55,3 mln zł, z czego 22,75 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
- Dofinansowanie zadania jest jak najbardziej potrzebne, ale należy również pamiętać, że przy każdym takim projekcie musimy zapewnić wkład własny. Jako miasto wyłożymy na to zadanie prawie 32,6 mln zł - podsumowuje prezydent Krzysztof Chojniak.
Jeszcze w tym roku do naszego miasta przyjadą pierwsze autobusy elektryczne. Zanim to jednak się stanie, konieczne jest wybudowanie ładowarek dla tych "emzetek".
W tym tygodniu wystartowała budowa infrastruktury. Pierwsze prace prowadzone są na zajezdni MZK, gdzie wybudowanych będzie sześć dwustanowiskowych ładowarek do nocnego, wolnego ładowania. Takie urządzenia ustawimy także na pętlach: przy ul. Dmowskiego (2 szt.) oraz Słowackiego (1 szt.).
- Autobusy elektryczne zostaną dostarczone do naszego miasta w dwóch turach. Najpierw przyjedzie do nas siedem, a później pięć nowoczesnych „elektryków”. Pierwsza seria na ulice Piotrkowa powinna wyjechać jeszcze w wakacje – mówił prezydent Krzysztof Chojniak podczas dzisiejszej wizyty na bazie MZK i dodał, że wybudowane ładowarki przystosowane będą wyłącznie do ładowania autobusów elektrycznych.
Aktualnie budowana jest linia zasilająca przyszłe ładowarki, po czym ustawiany zostanie cały sprzęt do ładowania autobusów. Zadanie obejmuje również przebudowę pętli przy ul. Słowackiego i Dmowskiego oraz placu postojowego na terenie zajezdni MZK, uruchomienie wykonanej infrastruktury ładowania i integrację dostarczonych ładowarek z systemem telemetrycznym oraz z autobusami, wykonywanie przeglądów technicznych, przeszkolenie teoretyczne i praktyczne z użytkowania ładowarek, zapewnienie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.
Całkowity koszt budowy zadania wynosi ponad 9,8 mln zł.
Na zakup autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania miasto pozyskało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączny koszt inwestycji to 55,3 mln zł, z czego 22,75 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
- Dofinansowanie zadania jest jak najbardziej potrzebne, ale należy również pamiętać, że przy każdym takim projekcie musimy zapewnić wkład własny. Jako miasto wyłożymy na to zadanie prawie 32,6 mln zł - podsumowuje prezydent Krzysztof Chojniak.