Jak wybrać namiot handlowy do firmy?

Namioty są nieodzownym elementem wyposażenia wielu firm handlowych i usługowych. Bardzo przydają się w pracy pod gołym niebem, ale spełniają swoją rolę również na rozmaitych targach i wydarzeniach branżowych. Jak wybrać dobry namiot do celów handlowych i które kryteria wziąć pod uwagę podczas zakupu?

Namiot handlowy i jego charakterystyka

Czym powinien cechować się dobry namiot handlowy? Istotnych parametrów jest kilka. Należą do nich przede wszystkim:

  • wytrzymała konstrukcja - stelaż namiotu handlowego jest najważniejszym elementem, który znacząco wpływa na bezpieczeństwo użytkowników i w dużej mierze decyduje o wytrzymałości instalacji. Wysokogatunkowe namioty handlowe są wyposażone w solidne i ciężkie profile, które sprawdzają się nawet w trudnych warunkach i przy dużym wietrze. Do popularnych materiałów, z których wykonuje się stelaże do namiotów, należą chociażby aluminium anodowane oraz stal ocynkowana
  • odporne poszycie - ogromną rolę odgrywają również ściany namiotu. Powinny być wykonane z tworzywa odpornego na ekstremalne warunki pogodowe, na które namiot może zostać narażony podczas eksploatacji. A są to zarówno ulewne deszcze, grad, jak i intensywne słońce. Dobre poszycie namiotu powinno być zatem wodoodporne, trudne do przerwania, a także dobrze znosić promieniowanie UV. Powszechnie stosowanym materiałem w namiotach handlowych i reklamowych jest np. tkanina poliestrowa, która spełnia te wymagania
  • wymiary i styl dopasowane do potrzeb - kupując namiot handlowy, należy wziąć pod uwagę charakterystykę działalności, jaka będzie pod nim prowadzona. Inny namiot sprawdzi się w działalności gastronomicznej na festynie, a inny w punkcie informacyjnym na targach. Warto zadbać o to, by konstrukcja jednoznacznie kojarzyła się z naszą firmą - z tego zadania najlepiej wywiązują się namioty reklamowe, które można zamówić w wersji uwzględniającej kolorystykę i logo marki
  • łatwość montażu - namiot reklamowy lub handlowy jest konstrukcją wymagającą wielokrotnego składania i rozkładania, dlatego poszczególne elementy muszą być proste i intuicyjne w montażu, a całość odporna na intensywną eksploatację (dotyczy zwłaszcza profili)

Namiot reklamowy - czyli jaki?

Przedsiębiorcy, dla których priorytetem jest kładzenie nacisku na identyfikację wizualną marki, powinni zainwestować w namiot reklamowy, który będzie zawierał wyraźne elementy promujące firmę. Nowoczesne namioty reklamowe umożliwiają obecnie nie tylko czytelne nadrukowanie firmowego logo, ale umieszczenie dużej grafiki na niemal całej powierzchni poszycia, co wyróżni firmę na tle konkurencji. Jest to doskonałe rozwiązanie w przypadku uczestnictwa w targach branżowych, ale również w handlu pod gołym niebem, na przykład w nadmorskich i górskich kurortach, gdzie drobny przedsiębiorca z łatwością może wtopić się w gąszcz podobnych stoisk, czego z pewnością chciałby uniknąć. Indywidualnie zaprojektowany namiot handlowy zapobiega wtopieniu się w otoczenie i przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i kontrahentów.

Kupując namiot reklamowy lub handlowy, warto korzystać z oferty sprawdzonych dostawców, specjalizujących się w tworzeniu tego rodzaju konstrukcji, właśnie do celów komercyjnych. Korzystanie w handlu z namiotów ogrodowych, nieprzystosowanych do użytku profesjonalnego, może łatwo skończyć się dla przedsiębiorcy wizerunkową klęską - np. wówczas, gdy wskutek silnego wiatru lub burzy namiot odfrunie ze stoiska na oczach tłumu potencjalnych klientów i bezpośredniej konkurencji. Specjalistyczny namiot handlowy jest znacznie bardziej odporny na trudne warunki, co w nieprzewidywalnym polskim klimacie może się okazać kluczowe dla jego funkcjonalności.