Systemy rezerwacyjne oraz ich rodzaje

Jeszcze kilka lat temu, rezerwując pokój w hotelu musieliśmy się kontaktować mailowo bądź też telefonicznie z zapytaniem. Musimy przyznać, że było to dosyć czasochłonne. Dlatego właśnie obecnie korzysta się już z całkiem innym rozwiązań. Rozwój dynamiczny Internetu sprawił, że znaczna większość hoteli korzysta ze specjalnych systemów Jest to system rezerwacji online.

Co to takiego?

Nowoczesny system rezerwacyjny jest zaawansowanym technicznie oprogramowaniem komputera. Umożliwia nam dokonywanie rezerwacji w sposób automatyczny całkowicie. Wszystko w czasie rzeczywistym. Sama automatyzacja procesu rezerwacji pozwala ograniczyć znacznie wszelkie koszty zatrudnienia pracowników. Wykluczenie ludzkiego czynniku z procesu rezerwacji ma wpływ pozytywny na znaczne zmniejszenie ilości błędów.

Wśród dostępnych punktów na rynku możemy znaleźć systemy rezerwacyjne CRS oraz GDS. GDS jest globalnym systemem rezerwacji. Przede wszystkim jest przeznaczony dla firm, które działają w turystycznej branży. Dzięki niemu pośrednicy, którzy sprzedają usługi turystyczne mogą w rzeczywistym czasie sprawdzać ofertę od poszczególnych hoteli, z którymi współpracują i jednocześnie dla swoich klientów wybierać rozwiązania najlepsze w danym momencie. W systemie CRS pośrednicy zostają po części pominięci. Rozwiązanie to pozwala klientom dokonywać samodzielnie rezerwacji w danym hotelu. System CRS działa także w rzeczywistym czasie, dlatego też oferta przedstawiana w danym czasie jest zawsze aktualna.

Jakie są cechy dobrych rezerwacyjnych systemów?

Dobry system rezerwacyjny spełniać powinien kilka warunków. Musimy być przede wszystkim prosty w obsłudze oraz przejrzysty. Bardzo ważna jest sama intuicyjność interfejsu, która to umożliwia korzystanie komfortowe z serwisu. W związku z rozwojem dynamicznym mobilnych urządzeń serwis powinien być kompatybilny nie tylko z samymi komputerami, ale także ze smartfonami. Smartfony się stały dla wielu osób narzędziem podstawowym pracy. W związku z tym obsługa prawidłowa mobilnych urządzeń jest bardzo ważna. Dobre rezerwacyjne systemy pracować powinny niezawodnie oraz szybko. W związku z tym, że podczas dokonywania rezerwacji klienci podają często swoje dane, jak i także dokonują wpłaty zaliczek, bardzo ważne znaczenie ma samo bezpieczeństwo tegoż systemu. Wszystkie dane wrażliwe klientów muszą być szyfrowane. Wszystko po to, aby nie miały do nich dostępu osoby, które są nieuprawnione.

Bardzo ciekawą opcją, w którą są wyposażone najlepsze z systemów rezerwacyjnych, jak tak zwany asystent dostępności. Klient, który nie znalazł pokoju go interesującego w terminie przez siebie wybranym, otrzymuje propozycję dokonania rezerwacji w innym okresie. Dzięki tejże usłudze klient absolutnie nie musi rezygnować z usług hotelu przez siebie wybranego i może sprawdzać na bieżąco dostępność wszystkich pokoi.

Tak naprawdę system rezerwacji jest ułatwieniem zarówno dla osób prowadzących biznes, jak i także dla nas, czyli dla klientów.