Email marketing to forma marketingu bezpośredniego, która jest w pewnym sensie niedoceniana, a jak się okazuje, może przynieść duże korzyści dla firmy, niezależnie od jej wielkości. Dlaczego warto skorzystać z tej formy reklamy? Na stronie https://kryzysowy.marketing znajdziesz również ofertę związaną z email marketingiem.
Personalizacja wiadomości to klucz do uzyskania lepszych efektów
Pewnym błędnym przeświadczeniem jest to, że marketingowe wiadomości e-mail, a szczególnie te nastawione na typową reklamę są zwykle traktowane jako niechciana korespondencja w skrzynce pocztowej. Dzięki zastosowaniu personalizacji każda wiadomość może być odpowiednio przygotowana pod konkretnego odbiorcę. To już nie ten czas, gdy każdy e-mail reklamowy wyglądał tak samo. Część osób porównuje email marketing do ulotki, którą otrzymuje przechodzień podczas spaceru. Szybkie spojrzenie na ulotkę i już wiemy czy nas to interesuje czy nie. Każda ulotka jest taka sama, niczym się nie wyróżnia z grona pozostałych. Natomiast wiadomość reklamowa w postaci emaila jest interaktywna, może znajdować się tam animacja, wiele odnośników prowadzących do różnych części serwisu. Może znajdować się tam imię odbiorcy, który poczuje się wyróżniony oraz oferta, która bazuje na jego zainteresowaniach.
Efekty marketingu za pomocą email można łatwo zmierzyć
Co bardzo istotne – efekty takiej reklamy można zmierzyć. Można sprawdzić ile wiadomości zostało wysłanych, ile trafiło do skrzynek odbiorczych, ile zostało odrzuconych, a ile odczytanych. Bardzo łatwo można również sprawdzić to czy ktoś kliknął w link w wiadomości i zakupił dzięki temu produkt lub usługę ze sklepu. Na podstawie takich danych bardzo łatwo zmierzyć efektywność danej kampanii reklamowej i przygotować nową w taki sposób, aby jeszcze bardziej poprawić wyniki.
Niska cena email marketingu oraz szybki czas dotarcia do klientów
To dość kluczowa kwestia dla firm, które nie są do końca przekonane do tego, aby inwestować duże sumy w reklamę. Przy wysyłce nawet dużego wolumenu wiadomości e-mail cena za jedną wiadomość oscyluje nawet w obrębie grosza. Kolejnym argumentem przemawiającym za tym, że to rozwiązanie jest warte rozważenia – wiadomości docierają do odbiorców błyskawicznie. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku jeśli chcemy na przykład poinformować naszych klientów o tym, że kończy się promocja lub jest ostatnia szansa na wykorzystanie kuponów rabatowych. Możliwości jest jednak znacznie więcej. Jeśli szukasz inspiracji lub pomysłu – skorzystaj z podpowiedzi i wiedzy ekspertów marketingu internetowego.