Skuteczne pozycjonowanie strony

Stworzyliśmy stronę internetową, napisaliśmy pierwsze posty oraz dopracowaliśmy szatę graficzną. Teraz pora na próbę generalną, wpisujemy hasło w wyszukiwarkę i… w wynikach nie widzimy naszego adresu. Jak to jest możliwe, przecież tyle się napracowaliśmy!

Z tego poradnika dowiecie się, jak uniknąć błędów początkującego oraz co robić, żeby pozycjonowanie stron było skuteczne. Ponadto uzyskacie informacje gdzie szukać profesjonalnej pomocy, od czego zależą ceny SEO, a także czy możliwe jest uzyskanie satysfakcjonującego wyniku szybko i tanio.

Wstępna analiza możliwości stron internetowych

Zanim zaczniemy prace nad poprawą widoczności strony, warto się zastanowić czy mamy wystarczającą wiedzę, ponieważ pozycjonowanie serwisów i samodzielna optymalizacja wymagają nie tylko czasu. Audyty SEO dają możliwości nieosiągalne dla początkujących. Warto się na nie zdecydować, gdy nie jesteśmy pewni, co jeszcze możemy poprawić. Audyt polega na dokładnej analizie strony internetowej firmy pod kątem struktury kodu i zgromadzonego na niej contentu. Mówiąc prościej, profesjonalne usługi zapewnią nam wskazówki, jak krok po kroku poprawić stronę, żeby ta stała się bardziej widoczna dla wyszukiwarki. Szukając pomocy najpierw rozglądnijmy się po okolicy, Kraków jest jednym z miast bogatych w agencje.

Optymalizacja stron od zaplecza

Ważnym elementem w osiągnięciu zadowalającej pozycji w rankingu jest dbanie o aktualność treści i ich jakość. Wrzucane artykuły muszą być nie tylko bezbłędne, ale również odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Dzięki temu wyszukiwarka Google pokaże naszą stronę, jako najlepszą odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika. Dobrym przykładem na to są frazy: SEO Warszawa, SEO Kraków, pozycjonowanie Kraków i pozycjonowanie stron Kraków. Po wpisaniu ich w wyszukiwarkę, w wynikach prawdopodobnie pojawią się strony, których zawartość posiada odpowiednie nasycenie właśnie tymi frazami, czyli firmy z tagami Kraków. Profesjonalne działanie sprawi, że szybko osiągniemy najlepszy wynik.

Pozycjonowanie przez prawidłowy link building

Kolejnym krokiem w budowaniu lepszego wyniku jest stworzenie odpowiedniej ilości odnośników prowadzących do naszej witryny. Strony, na których będą pojawiały się linki dobierajmy ostrożnie. Najlepiej sprawdzą się te, które są wiarygodne w oczach wyszukiwarki. Dobrym pomysłem jest ranking firm. Linkowanie z niego pomoże nam w zdobyciu dodatkowych klientów, ponieważ rankingi odwiedzają ludzie szukający najlepszych firm w konkretnej branży.

Jak zaistnieć w Internecie, czyli nie tylko pozycjonowanie

Innym sposobem na zwiększenie popularności naszej strony i jej widoczności w wyszukiwarce jest marketing. Promowanie produktów, które są często wyszukiwane zapewni większy ruch. Ponadto możemy zainwestować w reklamy. Google i serwisy społecznościowe to pierwsza rzecz, jaka powinna nam przyjść do głowy. W ten sposób nie tylko zwiększamy szanse na zauważenie przez potencjalnego odbiorcę, ale również budujemy z nim więź. Jeśli skorzystamy z okazji i zainteresujemy ciekawą treścią na stronie to możemy być pewni, że będzie systematycznie wracał. Podobnie jest z lokalną promocją, Kraków daje dużo możliwości zdobycia nowych klientów.

Zadbajmy, żeby oferta była profilowana

Zanim zaczniemy modyfikować content naszej strony przemyślmy, do kogo kierujemy informacje. Inaczej będziemy formułować treści do nastolatków, a inaczej do osób dojrzałych. Styl życia również się liczy. Klasa produktów, jakimi handlujemy jest biznesowa, czy może raczej skierowana do rodzin? Pomocne będzie stworzenie persony i pisanie treści z uwzględnieniem prawdopodobnych przyzwyczajeń i nawyków takiej wymyślonej osoby. Persona ułatwi pozycjonowanie strony poprzez dobór prawidłowych fraz na stronie, ponieważ zanim skorzystamy z aplikacji, która nam je podpowie, musimy wiedzieć, na jakich kliknięciach najbardziej nam zależy. Nie każde wejście na stronę poprawi wyniki, liczy się również czas spędzony na jej przeglądaniu.