
Dziewięć stacji stałych, jedna sezonowa oraz 80 rowerów do dyspozycji – tak przez najbliższe cztery lata będzie wyglądał Piotrkowski Rower Miejski.
Ogłoszono już przetarg, który wyłoni operatora systemu roweru miejskiego na najbliższe cztery lata. W 2020, 2021 i 2022 roku rower miejski będzie funkcjonował od 1 kwietnia do 31 października.
Także w tym roku na rowerze miejskim pojeździmy do końca października. Nie znamy jednak jeszcze daty inauguracji nowego systemu.
- Od momentu rozstrzygnięcia przetargu operator systemu musi mieć zagwarantowany określony czas na przygotowanie się do świadczenia usługi, czyli zakup rowerów, stacji dokujących, zorganizowanie systemu płatności czy też telefonicznego biura obsługi klienta – wyjaśnia podkreśla Agata Wypych z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
- Jednakże jednym z kryteriów oceny ofert w postępowaniu przetargowym jest termin uruchomienia systemu, dlatego liczymy, że uda się to zrobić jak najszybciej – dodaje zaznaczając, że w najoptymistyczniejszym wariancie Piotrkowski Rower Miejski może wystartować 1 sierpnia.
Na nowy system złoży się dziewięć stacji stałych:
- Dworzec Kolejowy,
- Belzacka Basen,
- Stare Miasto Mediateka,
- Park im. ks. J. Poniatowskiego,
- Osiedle Łódzka,
- Dmowskiego Poprzeczna,
- Osiedle Wyzwolenia,
- Wierzeje,
- Słowackiego Osiedle
oraz jedna sezonowa przy kąpielisku „Słoneczko”. Ta stacja będzie funkcjonować od początku czerwca do końca września.
W czasie funkcjonowania dziesięciu stacji do dyspozycji mieszkańców będzie 80 rowerów, w tym: 68 rowerów standardowych, 5 tandemów, 3 rowery familijne/cargo i 4 rowerki dziecięce.
Z kolei w czasie, gdy działać będzie dziewięć stacji stałych, piotrkowianie będą mogli korzystać z 72 rowerów, w tym: 60 rowerów standardowych, 5 tandemów, 3 rowery familijne/cargo i 4 rowerki dziecięce.
Na mapie poniżej można zobaczyć rozmieszczenie nowych stacji roweru miejskiego.
Nie jest wykluczone, że system będzie rozszerzony o tzw. stacje sponsorskie, gdyż taką możliwość przewiduje projekt umowy.
W przypadku ich uruchomienia, sieć stacji rowerowych zostałaby rozszerzona o dodatkowe miejsca wypożyczania rowerów, których koszty funkcjonowania pokrywać będą zewnętrzni inwestorzy (np. centra handlowe). O ich lokalizacji, a także o liczbie i rodzaju dodatkowo dostępnych rowerów decydować będzie potencjalny sponsor.
Także w tym roku na rowerze miejskim pojeździmy do końca października. Nie znamy jednak jeszcze daty inauguracji nowego systemu.
- Od momentu rozstrzygnięcia przetargu operator systemu musi mieć zagwarantowany określony czas na przygotowanie się do świadczenia usługi, czyli zakup rowerów, stacji dokujących, zorganizowanie systemu płatności czy też telefonicznego biura obsługi klienta – wyjaśnia podkreśla Agata Wypych z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
- Jednakże jednym z kryteriów oceny ofert w postępowaniu przetargowym jest termin uruchomienia systemu, dlatego liczymy, że uda się to zrobić jak najszybciej – dodaje zaznaczając, że w najoptymistyczniejszym wariancie Piotrkowski Rower Miejski może wystartować 1 sierpnia.
Na nowy system złoży się dziewięć stacji stałych:
- Dworzec Kolejowy,
- Belzacka Basen,
- Stare Miasto Mediateka,
- Park im. ks. J. Poniatowskiego,
- Osiedle Łódzka,
- Dmowskiego Poprzeczna,
- Osiedle Wyzwolenia,
- Wierzeje,
- Słowackiego Osiedle
oraz jedna sezonowa przy kąpielisku „Słoneczko”. Ta stacja będzie funkcjonować od początku czerwca do końca września.
W czasie funkcjonowania dziesięciu stacji do dyspozycji mieszkańców będzie 80 rowerów, w tym: 68 rowerów standardowych, 5 tandemów, 3 rowery familijne/cargo i 4 rowerki dziecięce.
Z kolei w czasie, gdy działać będzie dziewięć stacji stałych, piotrkowianie będą mogli korzystać z 72 rowerów, w tym: 60 rowerów standardowych, 5 tandemów, 3 rowery familijne/cargo i 4 rowerki dziecięce.
Na mapie poniżej można zobaczyć rozmieszczenie nowych stacji roweru miejskiego.
Nie jest wykluczone, że system będzie rozszerzony o tzw. stacje sponsorskie, gdyż taką możliwość przewiduje projekt umowy.
W przypadku ich uruchomienia, sieć stacji rowerowych zostałaby rozszerzona o dodatkowe miejsca wypożyczania rowerów, których koszty funkcjonowania pokrywać będą zewnętrzni inwestorzy (np. centra handlowe). O ich lokalizacji, a także o liczbie i rodzaju dodatkowo dostępnych rowerów decydować będzie potencjalny sponsor.