Założenie i utrzymanie tradycyjnej sieci telefonicznej bywa bardzo kosztowne – wiąże się z opłatami za przyłączenie do sieci danego operatora oraz niejednokrotnie niekorzystnym cennikiem połączeń, co skutkuje wysokimi rachunkami za kontakt z klientem. O wiele tańszym, a przy tym niezawodnym rozwiązaniem jest technologia VoIP – nowoczesna telefonia dla firm.
Telefonia dla firm VoIP – na czym polega?
VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, to nowoczesna technologia przesyłania głosu przez Internet. Pozwala uniezależnić się od tradycyjnych sieci telefonicznych, zapewniając użytkownikom łatwiejsze wykonywanie połączeń z o wiele mniejszymi ograniczeniami oraz niższe koszty użytkowania. Jest to idealna telefonia dla firm to rozwiązanie, które pozwoli każdemu przedsiębiorstwu na stworzenie kompleksowego, zaawansowanego centrum komunikacyjnego, umożliwiającego kontakt z klientem na najwyższym poziomie.
Z technologii VoIP może skorzystać każda firma – wystarczy stałe łącze internetowe. Połączenia można wykonywać za pomocą specjalnych telefonów IP, dedykowanych właśnie dla VoIP, lub komputerów z zainstalowanym oprogramowaniem do obsługi głosowych połączeń internetowych. Obecnie jest to tanie rozwiązanie, pozwalające oszczędzić na kosztach podłączania przedsiębiorstwa do zwykłej sieci telefonicznej. Nie jest także trudne w obsłudze – obecne systemy to krótka i prosta konfiguracja oraz intuicyjne użytkowanie. Zapewnia przy tym wiele opcji, znacznie zwiększających funkcjonalność systemu połączeń i umożliwia skorzystanie z dodatkowych usług, takich jak wirtualne call center, wirtualna centrala telefoniczna czy telekonferencje z wykorzystaniem technologii VoIP.
Zalety skorzystania z telefonii dla firm VoIP
Zdecydowanie się na telefonię dla firm, wykorzystującą nowoczesną technologię VoIP, posiada wiele zalet, dających temu rozwiązaniu przewagę nad tradycyjnymi sieciami telefonicznymi. Do najważniejszych z nich należą:
- znaczna redukcja opłat za połączenia telefoniczne – dzięki wykorzystaniu internetowej telefonii dla firm VoIP, unika się kosztów związanych z podłączeniem i utrzymaniem tradycyjnej sieci telefonicznej, utrzymaniem cyfrowych łącz telefonicznych, a także serwisu linii,
- uniezależnienie się od tradycyjnych operatorów i ich cenników w przypadku rozmów krajowych i zagranicznych – koszty połączeń internetowych są znacznie tańsze, a w obrębie sieci mogą być darmowe,
- prosty, elastyczny system rozliczania – technologia VoIP umożliwia rozliczanie się w systemie PrePaid lub PostPaid, można więc zdecydować się na abonament lub opłatę jednie za konkretne usługi,
- krótka i prosta konfiguracja – internetowa telefonia dla firm to zaledwie kilka minut konfiguracji własnej, wirtualnej centrali telefonicznej o pełnej funkcjonalności,
- brak ograniczeń lokalizacyjnych – VoIP umożliwia wykonywanie połączeń z dowolnego miejsca na świecie – potrzebny jest jedynie dostęp do Internetu; dzięki temu eliminuje się problem ze słabym zasięgiem tradycyjnej sieci telefonicznej.
Warto wybrać usługi firmy, która w ramach swojej sieci VoIP zapewnia darmowe połączenia telefoniczne, a także profesjonalną pomoc techniczną, która pomoże w razie trudności z konfiguracją centrali i przy późniejszym korzystaniu z usług.
Jakie usługi zapewnia telefonia dla firm VoIP?
Technologia VoIP to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorstw, zapewnia bowiem niezawodne połączenia telefoniczne przy znacznej redukcji kosztów względem tradycyjnych rozwiązań. Zapewnia także wiele dodatkowych usług, które usprawniają kontakt z klientem oraz pozwalają na skuteczniejsze działania marketingowe oraz związane z obsługą klienta. Jakie opcje są dostępne w ramach telefonii dla firm?
- Wirtualne Call Center – usługa dla każdego przedsiębiorstwa, które wymaga sprawnego kontaktu z klientami w pełnym wymiarze czasowym; dzięki takiemu rozwiązaniu, można znacznie podnieść jakość obsługi klienta oraz w pełni spersonalizować system Call Center,
- Usługa SIP Trunk, polegająca na podłączeniu centrali telefonicznej firmy do publicznej sieci telefonicznej z pomocą technologii VoIP,
- Wirtualna centralna telefoniczna, czyli zaawansowany system telekomunikacyjny, znajdujący się w chmurze.