
Dwanaście bezemisyjnych autobusów elektrycznych firmy Solaris będzie obsługiwać ruch pasażerski w naszym mieście. Aktualnie trwa produkcja siedmiu „elektryków”. Na początku tygodnia podpisaliśmy umowę na dostawę kolejnych pięciu „eko” autobusów.
Nowa era piotrkowskiej komunikacji miejskiej rozpoczęła się w połowie stycznia br. kiedy to na ulice Piotrkowa wyjechało pierwszych sześć autobusów hybrydowych (pisaliśmy o tym TUTAJ). Na tym nie koniec wymianu taboru na ekologiczny. Do „miękkich” hybryd dołączą również zeroemisyjne autobusy elektryczne.
Pierwszych siedem elektrobusów zejdzie z taśmy produkcyjnej około połowy br. Jest duża szansa, że pojedziemy nimi jeszcze w najbliższe wakacje. To nie ostatnie autobusy elektryczne, jakie będą świadczyły usługi przewozowe dla piotrkowian.
Na początku tygodnia Karol Szokalski, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta podpisał umowę z firmą Solaris na dostarczenie kolejnych pięciu bezemisyjnych autobusów.
Autobusy Urbino 12 electric będą wyposażone w baterie charakteryzujące się wysoką gęstością energii. Przekłada się to na ich większą pojemność, a co za tym idzie – na większe zasięgi. W autobusach zostanie zastosowane ogrzewanie hybrydowe z pompą ciepła, które również wykorzystuje energię elektryczną.
Niskopodłogowe, trzydrzwiowe pojazdy mają pojemność pasażerską 80 miejsc, z czego 32 to miejsca siedzące. Elektrobusy będą klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, system monitoringu. Do dyspozycji pasażerów będą takie udogodnienia jak wejścia USB.
Pojazdy zostaną dostarczone do Piotrkowa w I kwartale 2024 r. Wówczas tabor miejskiej komunikacji będzie liczył 18 nowoczesnych autobusów zero- i niskoemisyjnych (12 "elektryków" i 6 miękkich hybryd).
Zakup hybryd w całości pokryty jest ze środków budżetu miasta i wyniósł 8,4 mln zł. Z kolei na zakup autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania miasto pozyskało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Koszt inwestycji to 55,3 mln zł. Montaż finansowy: 32,6 mln zł są to środki własne, a 22,75 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
- Dofinansowanie jest istotne, jednak warto podkreślić duży wysiłek finansowy z budżetu miasta, czyli pieniędzy mieszkańców. Wyłożymy na to zadanie prawie 32,6 mln zł - podsumowuje prezydent Krzysztof Chojniak.
Pierwszych siedem elektrobusów zejdzie z taśmy produkcyjnej około połowy br. Jest duża szansa, że pojedziemy nimi jeszcze w najbliższe wakacje. To nie ostatnie autobusy elektryczne, jakie będą świadczyły usługi przewozowe dla piotrkowian.
Na początku tygodnia Karol Szokalski, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta podpisał umowę z firmą Solaris na dostarczenie kolejnych pięciu bezemisyjnych autobusów.
Autobusy Urbino 12 electric będą wyposażone w baterie charakteryzujące się wysoką gęstością energii. Przekłada się to na ich większą pojemność, a co za tym idzie – na większe zasięgi. W autobusach zostanie zastosowane ogrzewanie hybrydowe z pompą ciepła, które również wykorzystuje energię elektryczną.
Niskopodłogowe, trzydrzwiowe pojazdy mają pojemność pasażerską 80 miejsc, z czego 32 to miejsca siedzące. Elektrobusy będą klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, system monitoringu. Do dyspozycji pasażerów będą takie udogodnienia jak wejścia USB.
Pojazdy zostaną dostarczone do Piotrkowa w I kwartale 2024 r. Wówczas tabor miejskiej komunikacji będzie liczył 18 nowoczesnych autobusów zero- i niskoemisyjnych (12 "elektryków" i 6 miękkich hybryd).
Zakup hybryd w całości pokryty jest ze środków budżetu miasta i wyniósł 8,4 mln zł. Z kolei na zakup autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania miasto pozyskało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Koszt inwestycji to 55,3 mln zł. Montaż finansowy: 32,6 mln zł są to środki własne, a 22,75 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
- Dofinansowanie jest istotne, jednak warto podkreślić duży wysiłek finansowy z budżetu miasta, czyli pieniędzy mieszkańców. Wyłożymy na to zadanie prawie 32,6 mln zł - podsumowuje prezydent Krzysztof Chojniak.
Galeria artykułu

