Co to jest SEO?

Na samym początku warto zadać sobie kilka pytań. Jak często przeglądasz Internet? Gdzie szukasz informacji o firmach, produktach, restauracjach i szeroko pojętych usługodawcach? Internet jest dźwignią marketingową, która pomaga przedsiębiorcom pozyskiwać nowych klientów. Rynek jest nasycony, więc konkurencja jest duża i dlatego trzeba znać narzędzia, które pomagają być widocznym bardziej niż Twoi potencjalni konkurenci. Tutaj z odsieczą pojawia się SEO. W tym artykule dowiesz się, jaka jest definicja SEO, na czym polegają działania z nim związane oraz jakie kroki należy podjąć, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Jaka jest definicja i sposób działania SEO?

SEO to skrót od angielskiego słowa Search Engine Optimization. Co to oznacza? Oznacza to optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem takiego działania jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Jak można się domyślić, im bardziej dopracowane SEO, tym wyżej witryna pozycjonuje się w przeglądarce. To z kolei przekłada się na ilość odwiedzin na stronie WWW. Część odwiedzających zostaje klientami, a właściciel witryny jest o krok przed konkurencją. Warto więc pamiętać o tym, że pozycjonowanie strony internetowej jest nieodłącznym elementem marketingu internetowego.

Jakie działania wchodzą w skład SEO?

Działania SEO dzielimy na off-page SEO oraz on-page SEO. Określenia te można rozumieć dosłownie, a więc off-page będzie dotyczyło działań podejmowanych poza stroną internetową, a z kolei on-page będzie dotyczyło samej witryny i działań wewnątrz jej. Off-page SEO to głównie link building, czyli budowa linkowania zewnętrznego, a on-page SEO z kolei jest to optymalizacja strony.

W zakres SEO wchodzi cała lista działań. Można je pogrupować i określić w następujący sposób:

  • działania na stronie

Optymalizacja strony to szereg działań, które wymagają wiedzy specjalistów. Mowa przede wszystkim o modyfikowaniu treści i dopracowywaniu modułów strony. Podlegają temu takie elementy jak m.in.:

  • treści tekstowe, czyli odpowiednio przygotowane opisy produktów, katalogów oraz artykuły, a także nagłówki czy meta opisy zawierające trafnie dobrane słowa kluczowe,
  • struktura strony, czyli przebudowa menu i poprawki w szablonie strony, aby strona była przyjazna dla użytkowników i czytelna dla robotów wyszukiwarki,
  • linkowanie wewnętrzne, czyli sieć linków w obrębie strony, które pomaga poruszać się po witrynie i wzmacnia jej pozycję,
  • adresy URL, które powinny być poprawnie skonstruowane i czytelne,
  • przekierowania, należy ustawić nowe lub poprawić już działające.
  • działania poza stroną

Do działań poza stroną należy link building. Krótko mówiąc, jest to proces pozyskiwania linków pozycjonujących. Jest wiele tematycznych stron internetowych, które odwiedzane są przez potencjalnych klientów. Linkowanie docelowej witryny na takich stronach nazywane jest link buildingiem. Wejścia w odnośnik przekierowują odwiedzających wprost na Twoją stronę internetową, co zwiększa zasięg witryny. Metoda ta jest coraz popularniejsza, więc należy przykładać wagę do tego, na jakich stronach linkowana jest strona WWW. Ważne, aby zachować spójność tematyczną.

Czym jest SEO i jakie korzyści można z niego czerpać?

Jak pisane są teksty pod kątem SEO?

Ustaliliśmy już, że teksty na stronie są niezwykle istotne i mają duży wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Dopracowane pod kątem SEO strony WWW muszą zawierać dobry content w postaci tekstów i artykułów, ponieważ wpływa to pozytywnie na zachowania użytkownika oraz determinuje jego czas spędzony na stronie. To z kolei stanowi bazę dla robotów wyszukiwarki, które są w stanie odczytać, co znajduje się na stronie. Na tej podstawie Google wycenia jakość Twojej strony.

Treści na stronie powinny być wyczerpujące. Powinny być napisane przystępnym językiem i wskazywać, jak poruszać się po stronie. Odwiedzający muszą znaleźć odpowiedź na swoje pytanie i nie znudzić się, np. w trakcie czytania artykułu. W przeciwnym razie szybko opuszczą stronę i odpłyną do konkurencji. Treści powinny być zoptymalizowane, na co składają się:

  • właściwie dopasowane frazy kluczowe,
  • oryginalność, czyli przygotowanie nowych treści i ich aktualizowanie,
  • architektura treści, czyli operowanie znacznikami HTML, to znaczy nagłówkami wyższego i niższego rzędu, które porządkują content na stronie i wskazują robotom wyszukiwarki, które treści są najważniejsze.

Czy warto zainwestować w usługę pozycjonowania strony?

Pozycjonowanie strony to bardzo złożony proces, który wymaga bardzo szerokiej wiedzy. Jeśli nie znasz się na technicznych aspektach lub nie masz czasu na zajmowanie się stroną, warto rozważyć współpracę z agencją marketingu internetowego WeNet, która zajmie się kompleksową obsługą Twojej strony. Utrzymanie wysokiej pozycji w Google wymaga stałej pracy oraz opieki profesjonalistów.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze pozycjonowania strony, wejdź na stronę Wenet.pl, gdzie znajdziesz szeroki zakres wiedzy z marketingu. Decydując się na usługi agencji reklamowej Wenet, otrzymasz cały pakiet benefitów, w tym m.in. pomoc opiekuna, który wykona audyt SEO Twojej strony internetowej, a także będzie czuwał nad całym procesem pozycjonowania. Ponadto będziesz otrzymywać także comiesięczny raport, który pozwoli śledzić postępy prac. To wszystko pomoże Ci zwiększyć ruch na stronie, co z pewnością przełoży się na wzrost sprzedaży.