Błędy, które popełniają użytkownicy smartfonów

Mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego od obsługi smartfona. Coraz łatwiejsze w obsłudze interfejsy czy innowacyjne rozwiązania technologiczne usypiają naszą czujność, przez co popełniamy błędy, o których często nie mamy pojęcia. Niektóre praktyki mocno skracają żywotność poszczególnych podzespołów, jak i telefonu jako całości. Dlatego tez im szybciej pozbędziemy się złych nawyków, tym nasze urządzenie ma szansę na dłużej zagościć w naszych kieszeniach czy torebkach. Zatem jakich błędów należy unikać podczas codziennego użytkowania smartfona?

Błąd nr 1: Ładowanie smartfona w nocy

Aby zaoszczędzić nieco czasu na ładowaniu telefonu w ciągu dnia, wielu użytkowników decyduje się na podłączenie go do źródła ładowania podczas snu. Jest to jednak podstawowy błąd, który przyczynia się do znacznego skrócenia żywotności baterii w smartfonie. W nowoczesnych urządzeniach mobilnych nie montuje się już przestarzałych ogniw kadmowych, które przed pierwszym użyciem telefonu należało całkowicie rozładować i naładować do pełna. Pozom baterii w nowych smartfonach nie powinien zbyt często spadać poniżej 20% i nie sięgać w granicach 90-100%.

Błąd nr 2: czyszczenie pamięci RAM

Pamięć podręczna RAM odpowiada za przechowywanie danych w sposób tymczasowy, umożliwiając tym samym działanie wielu aplikacji bez konieczności każdorazowego ich uruchamiania. Zbyt częste usuwanie plików z pamięci podręcznej smartfona zamiast przyspieszyć działanie urządzenia przyczyni się do jego spowolnienia. Nie ma konieczności usuwania pamięci RAM po każdym użyciu telefonu oprócz sytuacji, w których jest ona przepełniona.

Błąd nr 3: kopia zapasowa

Nawet smartfony z najwyższej półki cenowej podatne są na uszkodzenia mechaniczne czy wady fabryczne, które mogą skończyć się utratą wszystkich danych przechowywanych w pamięci telefonu. Często to właśnie pliki multimedialne stanowią dla użytkowników większą wartość niż samo urządzenie, dlatego warto regularnie wykonywać back-up danych. Można to zrobić z wykorzystaniem dysku zewnętrznego lub chmury, a sam proces nie pochłania zbyt dużo czasu. Kopia zapasowa pozwala przywrócić dane utracone nie tylko w wyniku zniszczenia urządzenia, ale również jego kradzieży.

Błąd nr 4: brak dodatkowej ochrony

Producenci smartfonów prześcigają się w nowoczesnych rozwiązaniach, które mają jeszcze bardziej zabezpieczać urządzenia na wypadek upadków, uderzeń, przegrzania czy zalania. Jednak nawet najdroższe telefony wciąż są tylko elektroniką, która wymaga odpowiedniego użytkowania oraz stosowania dodatkowych zabezpieczeń. Ważnym elementem wyposażenia każdego smartfona jest z pewnością etui ochronne czy szkło hartowane, które chronią urządzenie od zewnątrz.

Zdarza się jednak, że pod wpływem niekorzystnych splotów zdarzeń może ulec uszkodzeniu – pęknięta szybka w iPhonie czy naruszenie modułu dotykowego to tylko niektóre z awarii, z jaką zgłaszają się klienci do profesjonalnych serwisów Apple. Wymiana szybki iPhone nie jest zbyt skomplikowaną czynnością, jednak wymaga doświadczenia oraz umiejętności w pracy ze sprzętem od amerykańskiego giganta. Pogwarancyjny serwis Apple to szansa na przywrócenie smartfona do optymalnego stanu technicznego, gdy już dojdzie do jego awarii. Warto szukać pomocy tylko w sprawdzonych punktach technicznych – Warszawa czy Wrocław to miejsca, w których naprawy iPhone’a można dokonać niemalże od ręki.