
Udrożnienie ulicy Pereca sprawi, że Podzamcze jeszcze bardziej stanie się dostępne dla mieszkańców i inwestorów. Prace przy modernizacji drogi przebiegają w szybkim tempie.
Przebudowa ulicy Pereca to jedno z zadań ogólnie pojętej rewitalizacji Podzamcza. Prace nie tylko zmienią wizerunek drogi, ale także organizację ruchu. Po zakończeniu przebudowy ul. Pereca zostanie połączona z ul. Wojska Polskiego oraz al. Kopernika, dzięki temu stworzymy kolejną drogę prowadząca do najstarszej części Piotrkowa Trybunalskiego.
Z ul. Wojska Polskiego będzie możliwy wjazd, a z kolei od strony al. Kopernika zarówno dojedziemy na Podzamcze, jak i z niego wyjedziemy.
Powstaną także dwa deptaki, wyłączone z ruchu kołowego, podkreślające charakter bulwarów nad Strawą. Pierwszy na odcinku od ul. Starowarszawskiej do ul. Garncarskiej (jezdnia zachodnia) oraz drugi od ul. Starowarszawskiej do ul. Zamkowej (jezdnia wschodnia).
Prace rozpoczęły się w połowie ubiegłego roku. Na części, od ul. Wojska Polskiego do ul. Garncarskiej, wykonano już wszystkie prace instalacyjne i większość zaplanowanych robót drogowych.
- Ułożyliśmy już krawężniki, chodniki oraz pierwszą warstwę asfaltu - informuje Małgorzata Majczyna, dyrektor Biura Inwestycji i Remontów.
Najwięcej pracy pozostało jeszcze na części od ul Garncarskiej do al. Kopernika. Po wschodniej stronie trwa układanie podbudowy i krawężników. Z kolei po zachodniej stronie pozostała do usunięcia kolizja energetyczna, po czym rozpoczną się roboty drogowe.
- Czeka nas jeszcze budowa wjazdu i zjazdu od strony al. Kopernika. Na tej części musimy jednak przebudować ciepłociąg. Z tymi pracami czekamy jednak do maja, aby teraz nie pozbawiać mieszkańców ciepła - wyjaśnia.
Inwestycja powinna zakończyć się w drugiej połowie 2020 roku. Jej koszt to 3,25 mln zł, z tego 1,6 mln zł stanowi dofinansowanie z funduszy europejskich. Przebudowa ul. Pereca wykonywana jest w ramach projektu „Młode Stare Miasto”.

Z ul. Wojska Polskiego będzie możliwy wjazd, a z kolei od strony al. Kopernika zarówno dojedziemy na Podzamcze, jak i z niego wyjedziemy.
Powstaną także dwa deptaki, wyłączone z ruchu kołowego, podkreślające charakter bulwarów nad Strawą. Pierwszy na odcinku od ul. Starowarszawskiej do ul. Garncarskiej (jezdnia zachodnia) oraz drugi od ul. Starowarszawskiej do ul. Zamkowej (jezdnia wschodnia).
Prace rozpoczęły się w połowie ubiegłego roku. Na części, od ul. Wojska Polskiego do ul. Garncarskiej, wykonano już wszystkie prace instalacyjne i większość zaplanowanych robót drogowych.
- Ułożyliśmy już krawężniki, chodniki oraz pierwszą warstwę asfaltu - informuje Małgorzata Majczyna, dyrektor Biura Inwestycji i Remontów.
Najwięcej pracy pozostało jeszcze na części od ul Garncarskiej do al. Kopernika. Po wschodniej stronie trwa układanie podbudowy i krawężników. Z kolei po zachodniej stronie pozostała do usunięcia kolizja energetyczna, po czym rozpoczną się roboty drogowe.
- Czeka nas jeszcze budowa wjazdu i zjazdu od strony al. Kopernika. Na tej części musimy jednak przebudować ciepłociąg. Z tymi pracami czekamy jednak do maja, aby teraz nie pozbawiać mieszkańców ciepła - wyjaśnia.
Inwestycja powinna zakończyć się w drugiej połowie 2020 roku. Jej koszt to 3,25 mln zł, z tego 1,6 mln zł stanowi dofinansowanie z funduszy europejskich. Przebudowa ul. Pereca wykonywana jest w ramach projektu „Młode Stare Miasto”.
