Tak bardzo popularne serwisy społecznościowe jak Facebook, Istagram czy też LinkedIn wymagają nieustannej pracy. Pomimo dobrych wyników i wiernych fanów może wydarzyć się coś co można bez ogródek nazwać kryzysem. Zwłaszcza teraz, kiedy rynek również dotknęła sytuacja kryzysowa (pomoc w tym czasie oferują wszystkim firmom takie agencje interaktywne jak https://kryzysowy.marketing). Jeśli pojawi się jeden lub więcej niezadowolonych użytkowników, którzy jawnie zaczynają krytykować posunięcia firmy i mają na to rzeczowe dowody oraz realne argumenty to będzie niezwykle trudno obronić się właściwie przed przedstawionymi zarzutami. Prowadzenie Linkedin czy innych znanych portali społecznościowych nie jest takie łatwe i oczywiste. Jak radzą sobie firmy w takiej sytuacji?

Po pierwsze: przeproś

Należy zachować spokój i podkreślić to, że firma żałuje tego co się stało i oficjalnie wystosować przeprosiny za taką sytuację. Niezależnie od tego czy jest to jej wina czy też zdarzyło się coś na co firma nie miała zupełnie wpływu. Pozwoli to złagodzić skalę problemu i zmniejszyć eskalujący konflikt. Należy przy tym opanować własne emocje i nawet jeśli przeprosiny są niewspółmierne do tego co się wydarzyło to zawsze będą na swój sposób odebrane pozytywnie przez społeczność skupioną wokół firmowej strony.

Po drugie: przyznaj się do błędu

Unikanie odpowiedzialności nie jest dobrym rozwiązaniem. Zrzucanie winy na innych również nie. Warto podkreślić, że firma zdaje sobie sprawę z popełnionego błędu i się do niego przyznaje. Na pewno w oczach pozostałych użytkowników będzie to odebrane w sposób znacznie bardziej pozytywniejszy niż ciągłe unikanie rzeczowej odpowiedzi.

Jak radzić sobie z kryzysem na profilu firmowym w social media

Po trzecie: napraw błędy

Trzeba pogodzić się z tym, że wydarzyło się coś co będzie teraz negatywnie odbierane przez resztę użytkowników, ale aby zmniejszyć znaczenie tego błędu warto zacząć etap naprawczy natychmiastowo. Jeśli problem nie tkwi po stronie firmy to w takim przypadku należy również podjąć pewne kroki związane z tym, aby taka sytuacja nie miała ponownie miejsca. Na przykład poinformowanie dostawcy o tym, że przesyłka została uszkodzona.

Po czwarte: obiecaj poprawę

Należy podkreślić to, że firma będzie w przyszłości przeciwdziałać takim wydarzeniom i wskazać na to jasne oraz klarowne dowody. Ta informacja będzie ważna nie tylko dla użytkownika, który boryka się z problemem, ale również dla pozostałych, potencjalnych klientów, którzy będą chcieli skorzystać z usług firmy.

Po piąte: wynagrodź

Kupon rabatowy lub zniżka na kolejne zakupy są dobrym wyborem dla klienta, który był niezadowolony. Może to spowodować, że gdy emocje ostygną, będzie chciał ponownie skorzystać z usług firmowych, a może po prostu przekaże kupon znajomym? Tak czy inaczej taka forma wynagrodzenia za problemy będzie dobrze odebrana.

Więcej informacji na temat obsługi konta Linkedin znaleźć można pod adresem https://in.48.media